آیت الله مکارم شیرازی: قطع ارتباط برخی دولت های وابسته تاثیری در روحیه ملت ایران ندارد

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: قطع ارتباط برخی دولت های وابسته، فقیر و ناتوان که هیچ نقشی در عالم ندارند نمی تواند در روحیه ملت ما تاثیر بگذارد.
آیت الله مکارم شیرازی: قطع ارتباط برخی دولت های وابسته تاثیری در روحیه ملت ایران ندارد

این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان داشت: برخی افراد زمانی که می شنوند عربستان سعودی و چند دولت جیره خوار با ما قطع رابطه کرده اند هول می شوند که آسمان به زمین آمده است، ولی هیچ مهم نیست و معتقدیم برخی رابطه ها گاهی برای انسان عیب است و قطع آن رفع عیب است. 
وی بیان داشت: در پی اقدام عربستان سعودی در قطع رابطه با ایران، چند دولت مزدور نیز ممکن است پول بگیرند و به دنبال آن کارهای ناموزون و نامناسبی انجام دهند. 
آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: روزی می رسد که همین ها با التماس برگشته و تقاضای تجدید رابطه می کنند ولی اکنون خواستند شیطنت کنند و زمانی که همه دنیا به واسطه کشتن یک عالم بی گناه در عربستان که مسلح به سلاح نبوده و قیامی بر ضد حکومت نکرده است عربستان سعودی را محکوم کردند، این دولت کاری کرد که آثار محکومیت ها برچیده شود و اقدام به قطع رابطه با ایران کردند و برخی افراد نادان نیز برخی مرکزهای آن ها را تخریب کرده و به سعودی ها بهانه دادند. 
وی تاکید کرد: این تخریب ها بهانه غلطی بود چرا که تمام مسئولان ما آن کار را محکوم کردند که توسط برخی افراد نادان صورت گرفته است و زمانی که مسئولان کشور ما عنوان کرده اند که تخریب ها کار درستی نبود و افرادی که این کار را کرده اند بر خلاف قانون بوده است و آن ها را دستگیر کرده ایم، دیگر چه بهانه ای برای سعودی ها باقی می ماند؟ 
آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: امروز آن ها(سعودی ها) پرده هایشان بالا رفته و باطنشان پیدا شده است و یکی از مطبوعات معروف غربی نوشته است عربستان نفت، خرما و تروریسم صادر می کند و برای غربی ها هم ثابت شده است که صادرات نفت توسط عربستان وسیله ای برای جیره خوار کردن دیگران است. 
وی بیان داشت: تفکر وهابیت در عربستان کانون و زادگاهی است که بسیاری تروریست ها در منطقه تعلیمات خود را از آن جا می گیرند و علما باید ریشه های فکری وهابیت را با استدلال و منطق بزنند تا افراد فریب آن ها را نخورند ولی متاسفانه برخی جوانان در گوشه کنار کشورهای اسلامی فریب می خورند. 
وی ادامه داد: ریشه همه مشکلات منطقه به وهابیت بر می گردد و در سوریه، عراق و یمن و در خود عربستان تا اعتقاد به وهابیت رها نشود و افراد به صف مسلمانان برنگردند مشکل وجود خواهد داشت و این در حالی است که دشمنان مسلمانان به این مسائل دامن می زنند تا جنگ داخلی میان آن ها شعله ور شود. 
عربستان سعودی روز شنبه آیت الله نمر باقر النمر روحانی برجسته این کشور را اعدام کرد. این جنایت آل سعود انتقاد شدید مقام های جمهوری اسلامی و بسیاری از کشورهای دیگر و حتی دبیرکل سازمان ملل را برانگیخت که آن را به شدت محکوم کردند. 
زمانی پس از اعلام این خبر، بسیاری مقابل سفارت عربستان سعودی درتهران و کنسولگری این کشور در مشهد تجمع کردند وخشم خود را نسبت به این اقدام عربستان اعلام کردند. 
دراین میان عده ای نیزبه صورت خودسرانه از وضعیت پیش آمده سوء استفاده کردند و به سفارت و کنسولگری عربستان حمله کردند.
درهمین راستا، وزیرامورخارجه عربستان اعلام کرد که روابط سیاسی کشورش را با ایران قطع می کند. به همین دلیل، دیپلمات های عربستان از تهران فراخوانده شدند و از سفیر ایران در عربستان نیز خواسته شد خاک این کشور را ترک کند. 
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.