تبدیل فضای‌مجازی به فضای تبلیغاتی خاص/ حرکات خزنده برخی داوطلبین انتخابات

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی خراسان جنوبی با بیان اینکه فضای مجازی به فضای تبلیغاتی خاص تبدیل شده است، گفت: حرکات خزنده برخی داوطلبین وجود دارد.

حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی خراسان جنوبی اظهار داشت: باید همه تلاش کنند تا انتخاباتی سالم، قانون مند، اخلاق گرا و با حضور حداکثری مردم مانند سال‌های گذشته برگزار شود.
وی بیان کرد: با گذشت زمان مقاطع حساس انتخابات نزدیک تر می‌شود.
دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مرحله اول ثبت نام از داوطلبین انتخاباتی به پایان رسیده است، گفت: در حال حاضر مراحل مهم انتخابات آغاز شده است.
حجت الاسلام وحدانی نیا ادامه افزود: مقام معظم رهبری بر سلامت انتخابات و حق الناس بودن، دقت در تایید صلاحیت‌ها و احراز آن تاکید بسیار کردند، ایشان اشاره کردند که اگر دقت نشود و فرد نالایقی وارد حوزه مجلس یا خبرگان شود مانند موریانه ای است که از درون همه چیز را می جود و از بین می‌برد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن بدنبال بد جلوه دادن فضای انتخاباتی کشور است، گفت: در خصوص تبلیغات پیش از موعد قانونی با متخلفان برخورد خواهد شد.
حجت الاسلام وحدانی نیا با بیان اینکه در استان حرکات خزنده همانند گذشته وجود دارد، تصریح کرد: قانون ظرفیت‌هایی به قوه قضائیه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی واگذار کرده و همچنین ظرفیت‌هایی به هیئت‌های تخلف اداری داده تا اگر کارمند دولتی در هر رسته ای بخواهد سوء استفاده ای کند با او برخورد شود.
وی در ادامه بیان کرد: فضای مجازی به فضای تبلیغاتی خاص تبدیل شده است و افراد خاص برای خود کانال تبلیغاتی در فضای مجازی ایجاد کرده‌اند و باید بر روی آن‌ها نظارت داشت و کنترل شوند.
وی افزود: کاندیدها وعده های بی منطق و دور از ذهن ندهند و مسئولان دولتی از کاندیدای خاصی حمایت نکنند و از اموال دولتی برای تبلیغات نامزد انتخاباتی استفاده نکنند و التزام به قانون را سرلوحه کارشان قرار دهند.
حجت الاسلام وحدانی نیا بیان کرد: این ستاد برای پیشگیری از وقوع جرم و تخلف است و دخالتی در کار استانداری، فرمانداری و شورای نگهبان ندارد بلکه در راستای وظایف قوه قضائیه در بحث پیشگیری از جرم این ستاد در سراسر کشور تشکیل شده و فعالیت خواهد داشت.
دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی خراسان جنوبی به مصوبات ستاد در این جلسه اشاره کرد و گفت: با توجه به استعلام انجام شده توسط استانداری و کمیته حقوقی آن در تهران برای اینکه تا چه زمانی روزنامه‌ها می‌توانند تبلیغ کنند، روزنامه‌ها ۲۴ ساعت قبل از انتخابات تبلیغاتی را توزیع و چاپ نکنند و این موضوع از سوی اداره ارشاد اطلاع رسانی خواهد شد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.