قائم مقام وزیر تعاون: بی اعتمادی به پزشک،عامل افزایش هزینه های نظام درمانی است

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بی اعتمادی به پزشکان، مشکل اصلی نظام خدمات درمانی و بیمه ای و عامل افزایش هزینه های عمومی این بخش است.

ابوالحسن فیروزآبادی روز چهارشنبه در هشتمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران در گرگان اظهار کرد: دریافت کنندگان خدمات درمانی و بیمه ای کشور نیازمند حل این مشکل فرهنگی و گسترش فضای اعتماد متقابل بین پزشک و بیمار هستند.
وی بیان کرد: باید شرایط به گونه ای باشد که همانند اعتقاد و التزام مردم به یک مرجع، افراد به پزشک هم اعتماد کامل داشته و از مراجعه چند باره به پزشکان متعدد برای یک بیماری خودداری کنند. 
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هم اینک بیمه سلامت کشور دارای بودجه بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان است اما سهم فرهنگ سازی و افزایش اعتماد مردم به پزشک در این بودجه بسیار اندک می باشد.
فیروز آبادی ادامه داد: بهره مندی هر چه بیشتر از تکنولوژی و فن آوری های روز برای کاهش ریشه ای این معضل، از نیازهای اساسی و برنامه های قطعی حوزه نظام سلامت کشور است. 
وی بر لزوم مدیریت منابع مالی سازمان بیمه سلامت تاکید کرد و گفت: با افزایش افراد تحت پوشش بیمه سلامت و توسعه خدمات درمانی و دارویی این بخش، مدیریت منابع یکی از دغدغه های اصلی نظام سلامت و گامی بلند برای افزایش بهره وری و توسعه خدمات به افراد زیرپوشش است. 
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: هم اینک سازمان بیمه سلامت کشور با کسری بودجه ۴ هزار میلیارد تومانی مواجه است که استفاده هوشمندانه از منابع موجود و تحول کیفی خدمات، زمینه فائق آمدن بر این مشکل را فراهم خواهد کرد. 

** توجه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه سلامت 
مدیرعامل بیمه سلامت ایران هم در این برنامه با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه به حوزه سلامت دارد، گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت اقدامی مورد توجه در عرصه های بین المللی است.
محمد جواد کبیر اظهار کرد: امروز دفاع از طرح تحول سلامت بعنوان یک دستاورد مهم ضروری است و باید دلسوزانه و مسئولانه از آن مراقبت و به جای تخریب، این طرح را اصلاح کنیم.
وی همچنین بیان کرد: یکی از برنامه های مهم بیمه سلامت، جلوگیری از اتلاف سرمایه ها و ممانعت از هدر رفت بودجه است. 
مدیر عامل بیمه سلامت ایران افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و اعتباری کشور و فراز و نشیب هایی که در زمینه اقتصادی داریم، باید در هزینه کردها توجه داشته باشیم.
کبیر ادامه داد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی در اجرای طرح تحول سلامت مشکلاتی وجود دارد و باید برای تامین هزینه های آن تلاش کرد، هرچند این مشکلات با اهتمام موجود در دولت رفع خواهد شد.
وی بر جمع آوری و پردازش علمی و درست اطلاعات حوزه بیمه سلامت نیز تاکید کرد و گفت: لازم است هوشمندی منطقی در دیده بانی اطلاعات این بخش وجود داشته باشد و از همه ابزار تسهیل کننده برای توانمند سازی بیشتر استفاده شود. 
مدیر عامل بیمه سلامت ایران بیان کرد: باید یک معماری درست برای نظام ارائه خدمت ایجاد شود و در غیر این صورت شاهد افزایش چندصد درصدی هزینه ها خواهیم بود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.