آیت الله نوری همدانی: آل سعود هدفی جز اختلاف بین جامعه اسلامی ندارد

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: مشکل رژیم آل سعود در آخوندهای درباری آن هاست که مال، جان و اموال شیعه را مباح می دانند و به ترویج تکفیر و تروریست می پردازند و هدفی جز اختلاف بین جامعه اسلامی ندارند.

آیت الله حسین نوری همدانی روز چهارشنبه در دیدار اعضاء هسته گزینش استان قم، افزود: نخستین گام به کمال رسیدن بشر، شناخت زمان و طاغوت زمان است و طاغوت فرهنگی و سیاسی و اقتصادی از جمله اقسام آن است.
آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: طاغوتیان سیاسی بر اساس ظلم و فشار و مطابق میل و هوا و هوس بر مردم حکومت می کنند و رژیم آل سعود از این دسته کشورهاست و تنها هدف آن ها حکومت بر مردم به هرقیمت ممکن است.
وی گفت: طاغوت اقتصادی هم یکی از اقسام طاغوت هاست و در این بین، کشورهای اروپایی و غرب از مصادیق مهم طاغوت های اقتصادی به شمار می روند.
وی طاغوت فرهنگی را از مهم ترین مصادیق طاغوت دانست و گفت: اسلام دین وحدت و مخالف هرگونه سیاست زدگی و فرهنگ طاغوتی است و اسلام ناب هرگونه فکر طاغوتی را مطرود می داند و دستور به مبارزه با آن می دهد.

* امانتداری و صداقت معیار مهم گزینش مسئولان
این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه مساله گزینش یکی از موضوع های مهم در اسلام است، گفت: تقوا، امانتداری و صداقت از جمله معیارهای مهم در یک گزینش خوب برای هر مسئولیت است که باید در انتخاب و گزینش افراد رعایت شود.
وی از بعضی گزینش ها انتقاد کرد و افزود: هر دولتی سرکار می آید یکی از کارهایی که انجام می دهد تغییر افراد در کابینه است؛ این طور نیست که همه افراد خوب نباشند بلکه باید معیارها را در انتخاب رعایت کنیم.
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه خدای متعال در درون همه موجودات غریزه ای قرار داده تا زندگی خود را به خوبی بسازند، اظهار داشت: خدا برای به سعادت رسیدن بشر به او اراده، عقل و تفکر داده و در اختیار او مربیانی قرار داده تا بتوانند با انتخاب درست به کمال برسند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.