ساخت دهکده ای در ماه تا سال ۲۰۳۰

آژانس فضایی اروپا (ESA) در سمپوزیم بین المللی که در هلند برگزار شد، اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی دهکده ای روی ماه احداث کند.

متخصصان آژانس فضایی اروپا با اعلام اینکه ساخت این ایستگاه سرنشین دار تا کمتر از پنج سال آینده آغاز خواهد شد، اظهار داشتند که این دهکده می تواند سکوی پرشی برای ماموریت های آتی به مریخ باشد. کارشناسان بر این باورند استراتژی ساخت پایگاه در ماه، پلی برای رسیدن به مریخ است. 
این استراتژی برای ناسا که رویای سفر به مریخ را در سر می پروراند، بسیار حایز اهمیت است. محققان دانشگاه MIT ماه گذشته برآورد کردند که اگر فضانوردان هنگام سفر به مریخ، قسمت اعظم سوخت مایع مورد نیاز را از سوخت موجود روی ماه تامین کنند، جرم سفینه هنگام پرتاب از زمین، ۶۸ درصد کاهش خواهد یافت. از طرفی، تحقیقات نشان می دهد در صورت ساخت یک پایگاه در ماه، هزینه ناسا برای ارسال انسان به مریخ، در سال حدود ۱۰ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت، بنابراین آژانس فضایی آمریکا مشتقانه از این طرح استقبال کرده است.
ساخت پروژه دهکده در ماه، در سال ۲۰۲۰ با ارسال روبات به ماه آغاز می شود. قرار است روبات ها برخی از امکانات مورد نیاز انسان را در ماه احداث کنند تا چند سال بعد برای سفر فضانوردان آماده باشد. 
در سال ۲۰۱۳، آژانس فضایی اروپا با چند شرکت ساختمانی، پروژه ای را برای ساخت و ساز در ماه با استفاده از مواد موجود در همان محیط آغاز کرد. با این وجود، دیگر نیاز نیست منابع مختلف از زمین به ماه منتقل شوند و با این کار هزینه ها کاهش چشمگیری خواهند داشت.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.