صعود ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس/ تالار شیشه ای همچنان سبز پوش

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز(چهارشنبه) بازار سرمایه، با ۵۷۶ واحد رشد در ارتفاع ۶۲ هزار و ۶۳۲ واحدی ایستاد. علاوه بر این همه شاخص ها امروز مثبت و بازار سبز پوش بود.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، یک هزار و ۱۱۳ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۲۱۰ میلیارد ریال در ۷۵ هزار نوبت داد و ستد شد. بیشترین اثر مثبت بر رشد شاخص نیز توسط نمادهای معاملاتی پارسان، رمپنا، وبصادر، وتجارت، وبملت، شبندر و خودرو رقم خورد. 
در معاملات امروز شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) ۲۲۳ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۹۲ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۷۸ واحد، آزاد شناور ۸۳۴ واحد، شاخص بازار اول ۵۲۴ واحد و شاخص بازار دوم ۵۵۴ واحد رشد کردند. ارزش روز بازار به ۲۷۱ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

**خرید و فروش بیش از ۴۲۹ میلیون اوراق بهادار در بازار فرابورس
در آخرین روز معاملاتی این هفته، ضمن رشد ۸.۶ واحدی شاخص کل فرابورس، آیفکس بعد از ۳۱ روز معاملاتی وارد کانال ۷۰۰ واحدی شد و رقم ۷۰۲ واحد را ثبت کرد؛ نماد شرکت های گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، پالایش نفت تهران و پتروشیمی مارون به ترتیب سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.
در پایان معاملات امروز ۴۲۹ میلیون اوراق بهادار در ۳۴ هزار و ۷۲۱ دفعه معاملاتی به ارزشی افزون بر ۹۲۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.
در میان نمادهای مورد معامله در بازارهای اول، دوم و پایه نیز بیشترین حجم معاملات به نماد شرکت فولاد هرمزگان جنوب با دادوستد ۵۰ میلیون سهم اختصاص داشت، در حالی که بالاترین ارزش معاملات را شرکت بهمن دیزل به میزان ۱۰۷ میلیارد ریال تجربه کرد.
در جریان معاملات امروز بازارهای فرابورس ایران، سه نماد قاسم ایران، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و قند شیروان قوچان و بجنورد به ترتیب پربیننده ترین نمادهای مورد معامله بودند؛ بیشترین کاهش و افزایش قیمت نیز به ترتیب به نام شرکت بهمن لیزینگ و مهندسی صنعتی روان فن آور ثبت شد.
در همین حال بررسی معاملات اوراق با درآمد ثابت نشان می دهد که بیشترین حجم معامله این اوراق به اسناد خزانه اسلامی با خرید و فروش ۵۶ هزار و ۵۶۹ ورقه اختصاص داشته است و در میان( صندوق های قابل معامله) ETFها نیز بیشترین حجم معامله مربوط به صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار اوراق بهادار بوده ضمن اینکه این صندوق بیشترین ارزش معاملات را نیز در میان سایر ETFها به میزان ۳۴ میلیارد ریال تجربه کرده است.
امروز بررسی معاملات اسناد خزانه اسلامی نشان می دهد، این اوراق با نرخ پایانی ۹۵۹ هزار و ۵۲۲ ریال مورد مبادله قرار گرفته و به این ترتیب بازده این اسناد تا سررسید ۲۵.۲۵درصد شده که در مقایسه با دیروز ۰.۸۶ درصد افزایش یافته است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.