جنایتی دیگر از سوی عربستان/ بمباران خوشه ای مناطق پرجمعیت یمن توسط سعودی ها

کمیساریای سازمان ملل ضمن اعلام به دست آوردن گزارش های وحشتناکی مبنی بر استفاده از بمب های خوشه ای توسط عربستان در استان حجه یمن یمن ،بمباران مناطق مسکونی وپرجمعیت صنعا را نیز تایید کرد.

(سبا) سازمان ملل با صدور بیانیه ای تاکید کرد کمیساریای عالی گزارش هایی درباره استفاده عربستان از بمب های خوشه ای در بمباران استان حجه در مرز مشترک یمن با عربستان به دست آورده است. 
این بیانیه افزود: یکی از تیم های کمیساریای عالی حقوق بشر در یکی از روستاها بقایای ۲۹ بمب از نوع خوشه ای را در نزدیکی مزارع موز در این استان به دست آورد. 
رابرت کولویل سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در این بیانیه گفت: در ماه دسامبر دستکم ۶۲ غیر نظامی در حملات هوایی عربستان به یمن کشته شدند.
این سخنگو تاکید کرد قربانیان حملات هوایی عربستان بیش از دو برابر شمار غیرنظامیانی است که در نوامبر بالغ بر ۲۹ تن کشته اند. 
بیانیه سازمان ملل افزود: در روزهای یکشنبه ودوشنبه ۳و۴ ژانویه ( دی) عربستان ۱۱ بار صنعا را بمباران کرد. 
بر اساس این بیانیه سازمان ملل قادر به ارائه آمار دقیق کشته ها وزخمی ها نیست اما بر اساس گزارش های اولیه چندین ساختمان وخانه در مناطق پرجمعیت صنعا تخریب شده است. 
بیانیه سازمان ملل تاکید کرد دستکم ۸۱ غیر نظامی در ماه دسامبر گذشته در یمن کشته شدند این در حالی است که شمار قربانیان تجاوز عربستان به یمن بالغ بر ۲۷۹۵ کشته و۵۳۲۴ زخمی می باشد. 
عربستان به همراه چند کشور عربی و با حمایت آمریکا از ششم فروردین ماه سال جاری هجوم گسترده ای را عیله یمن و مردم بی دفاع این کشور آغاز کرد که در پی این تجاوز آشکار نظامی تاکنون ۲۲ هزاران نفر شهید یا مجروح شده، میلیون ها یمنی آواره و تقریبا کشور یمن ویران شده است. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.