حدود ۱.۱ میلیون پناهنده در سال ۲۰۱۵ وارد خاک آلمان شدند

وزارت کشور آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که حدود ۱.۱ میلیون پناهنده در سال ۲۰۱۵ وارد خاک آلمان شدند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پایگاه اینترنتی روزنامه تاگس اشپیگل اعلام کرد، وزارت کشور آلمان اعلام کرده است که تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۵ حدود ۱.۱ میلیون متقاضی پناهدگی در این کشور ثبت نام شدند.
از زمان آغاز بحران مهاجرت در اروپا، آلمان نیز یکی از مقصد های هزاران پناهجویی بوده که به اروپا رفته اند. این در حالی است که کشورهای اروپایی از زمان آغاز بحران مهاجرت با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم کرده اند.
پیش از این نخست وزیر ایالت بایرن آلمان گفت که کشورش می تواند مسئولیت میزبانی ۲۰۰ هزار آواره و پناهجو در سال را برعهده بگیرد.
روزنامه آلمانی «بیلد ام زونتاگ» به نقل از «هورست زیهوفر» رئیس حزب اتحادیه سوسیال مسیحی (CSU) این کشور نوشت: ما در آلمان مشکلی با افزایش تعداد پناهجویان و آوارگان از ۱۰۰ هزار به ۲۰۰ هزار نفر در سال نداریم اما مدیریت بیش از این تعداد امکان پذیرنیست.
رئیس حزب هم پیمان حزب حاکم اتحاد دمکرات مسیحی به ریاست «آنگلا مرکل» افزود: اولویت ما در سال ۲۰۱۶ کنترل هجوم پناهجویان و آوارگان است. 
وی تاکید کرد که آلمان می تواند از عهده یکپارچه سازی هر تعداد آواره و پناهجویی که وارد این کشور می شوند، بر آید و تعداد ۲۰۰ هزار آواره در سال شامل افرادی که با اهداف اقتصادی سفر می کنند و خانواده های آوارگان و پناهجویان نمی شود. 
آلمان، مقصد اصلی صدها هزار پناهجو و مهاجری است که در نتیجه سیاست های مداخله جویانه آمریکا مجبور به ترک کشور خود شده اند و با ورود به اروپا از ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی این قاره را با چالش بی سابقه ای مواجه کرده اند. ایالت بایرن، دروازه اصلی ورود به آلمان برای پناهجویانی محسوب می شود که وارد جنوب اروپا می شوند. این ایالت در دسامبر ۲۰۱۵ (آذر)، به طور متوسط شاهد ورود روزانه چهار هزار پناهجوی جدید بود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.