آخرین وضعیت بررسی طرح صیانت در شورای عالی فضای مجازی

بر اساس رای ماخوذه از نمایندگان در جلسه غیرعلنی برای بازگشت طرح صیانت به صحن، ادامه فعالیت کمیسیون ویژه وجاهت قانونی ندارد.

به نقل از رویداد۲۴،  غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مردم بستان آباد در مجلس یازدهم، گفت: علی القاعده در شرایط فعلی این طرح در شورای عالی فضای مجازی بررسی می‌شود تا ببینیم، چه چیزی از این شورا به مجلس باز می‌گردد.

او درباره اظهارات اخیر برخی نمایندگان عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت مبنی بر اینکه، کمیسیون کماکان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد، افزود: چندباری هیئت رییسه کمیسیون، برای جلسه مشورتی از اعضا دعوت کرده اند که با توجه به این که رای مجلس در جلسه غیرعلنی گویای درخواست و تاکید نمایندگان برای بازگشت طرح به صحن بود قاعدتا وجاهت قانونی نیز ندارد و من هم در این جلسات شرکت نکردم.

نوری قزلجه خاطرنشان کرد: بر اساس رای ماخوذه از نمایندگان در جلسه غیرعلنی برای بازگشت طرح صیانت به صحن، ادامه فعالیت کمیسیون ویژه وجاهت قانونی ندارد.

رییس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم درباره آینده طرح صیانت در شورای عالی فضای مجازی و در پاسخ به این سوال که بازگشت این طرح به مجلس حتمی است یا خیر، گفت: تصور می‌کنم، دولت و شورای عالی فضای مجازی خود در ارتباط با این موضوع یک لایحه به مجلس بدهند بهترین راه است چرا که به هر حال مجری دولت است و بهتر است، بر اساس توان و سنجیدن شرایط در این رابطه لایحه به مجلس ارائه بدهد.

او ادامه داد: من چندان موافق جمع بندی نهایی همین طرح فعلی در شورای عالی نیستم چرا که هم این طرح نیازمند اصلاحاتی جدی است و هم این که به هر حال طرح باید در مجلس تعیین تکلیف نهایی شود.

نوری قزلجه خاطرنشان کرد: شورای عالی فضای مجازی این اختیار را در حوزه تصمیم گیری در ارتباط با این طرح، دارد، اما نمای کلی قانون گذاری این است که زمانی که موضوعی به عنوان طرح مطرح می‌شود حتما تصمیم گیری نهایی درباره آن در مجلس باشد و قانون گذاری در مجلس، صورت بگیرد.

او ارائه لایحه با هم اندیشی شورای عالی فضای مجازی و دولت را بهترین راه برای قانون گذاری در حوزه فضای مجازی توصیف و تصریح کرد: دولت با ارائه لایحه هم می‌تواند موارد مورد دار این طرح را رفع کند، هم بر اساس امکانات موجود اجرایی، موارد لازم در حوزه فضای مجازی را قید کند و هم در نهایت لایحه به مجلس بیاید و در شکل درست قانونی بررسی، تصویب، اصلاح یا رد شود.

ضرر میلیونی و نفع محدود طرح صیانت فعلی

نوری قزلجه در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی کدام نسخه طرح به شورای عالی فضای مجازی ارسال شده است، گفت: ما یک نسخه بیشتر از این طرح نداریم، نسخه ۲۶ تیرماه که سال گذشته در صحن مجلس درباره اصل ۸۵ شدن آن رای گیری شد تنها نسخه قانونی این طرح است و همین نسخه نیز به شورای عالی فضای مجازی ارسال شده است.

او خاطر نشان کرد: این نسخه ایرادات بسیاری دارد، اجرای چنین دیدگاه‌هایی در این نسخه طرح، به ضرر میلیون‌ها کاربر ایرانی است و نفع سیاسی عده‌ای محدود را تامین می‌کند.

نماینده مردم بستان آباد خاطرنشان کرد: همان طور که بار‌ها تاکید کردم، اقلیتی پر سر و صدا در مجلس از بیرون خط می‌گیرند که این طرح را با وضعیت فعلی به سرانجام برسانند، اما هر روز هم قدرتشان در به نتیجه رساندن این طرح کاهش می‌یابد و فعلا هم طرح در شورای عالی فضای مجازی است و باید منتظر شویم تا ببینیم بقیه کار به چه صورت پیش می‌رود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.