افزایش حقوق بازنشستگان را نمی‌دهند اما جشن‌های آنچنانی راه می‌اندازند! +سند

انتشار نامه‌ای از سوی سازمان تامین اجتماعی درباره برگزاری یک جشن در روز ملی جمعیت خبرساز شد.

در اینکه فرزند آوری یک اصل حاکمتی برای تداوم جوانی کشور است هیچ شکی نیست و از سوی دیگر تشویق خانواده ها برای فرزند بیشتر می تواند باعث رونق این تصمیم در ایران باشد اما اینکه یک سازمان بیمه گیر از جیب مردم خرج کند آن هم برای پرسنل خودش کمی اجحاف است خصوصا درحالیکه بازنشستگان هنوز افزایش حقوق نداشته و با مشکلات اقتصادی موجود دست و پنجه نرم می کنند.

حالا طبق سندی که منتشر شده است سازمان تامین اجتماعی تصمیم گرفته است در روز ملی جمعیت جشن های بزرگی همزمان در همه استان های ایران برگزار کند و به خانواده های دارای سه فرزند کارت هدیه ۲ میلیون تومانی به همراه هدایای دیگر بدهد و جشن و مسابقه نیز برپا کند.

حالا سوال این است چنین جشن های استانی و شهری در کل کشور چقدر هزینه بر است ؟! و تامین اجتماعی آیا می تواند با حق بیمه ای که از کارگران می گیرد به جای هزینه برای آینده آنها و بازنشستگان هزینه پرسنا خود کند ! آیا روش های دیگری با هزینه کمتر وجود ندارد که بتوان خانواده ها را به فرزندآوری تشویق کرد ؟! آیا با حمایت از بازنشستگان که دارایی سازمان اجتماعی از حق بیمه آنها است باعث نمی شود فرزندان بازنشستگان بتوانند در محیط مالی امن تری ازدواج کنند و با افزایش ازدواج فرزندان بازنشستگان فرزندآوری صورت بگیرد و کمکی به طرح جوانی کشور شود.

مطمئنا چنین جشن هایی بسیار هزینه دارد و در این شرایط اقتصادی به نظر می رسد تصمیم های بهتری صورت بگیرد و به جای رفتن به حاشیه آن هم با پول کارگر های زحمتکش به فکر افزایش حقوق بازنشسته ها و ارایه تسهیلات بیشتر به همه کارگران نه فقط کارکنان تامین اجتماعی و بازنشسته ها باشند.

 

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.