هواشناسی ایران امروز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

وضعیت آب و هوا برای سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت منتشر شد.

روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال استان زنجان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان در برخی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد وخاک پیش بینی می‌شود.

همچنین امروز در مناطق ذکر شده کاهش نسبی دما رخ داده و دریای خزر مواج  است.

پنجشنبه در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط اردبیل در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

جمعه در ارتفاعات آذربایجان شرقی و اردبیل بارش پراکنده و شنبه در نیمه شمالی اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز تا روز شنبه مواج  است . لازم به ذکر است امروز هوای مناطقی از استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، برخی نقاط شمال غرب، نواحی مرکزی کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از استان‌های خراسان شمالی، بوشهر و فارس متاثر از گرد و غبار انتقال یافته از روی عراق به کشور بوده و در این مناطق کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهیم داشت. انتظار می‌رود به تدریج از غلظت گرد و غبار، از سمت غرب کشور کاهش یابد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.