روسیه باید غرامت جنگ اوکراین را پرداخت کند

رئیس‌جمهور اوکراین از کشورهای جهان خواسته با امضای یک توافق، اموال روسیه را بلوکه کرده تا هزینه خسارات جنگ اوکراین را از این دارایی‌ها پرداخت کنند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین امروز (شنبه) یک توافق رسمی با متحدان این کشور برای تضمین غرامت روسیه برای خساراتی که نیروهایش در طول جنگ ایجاد کرده اند، پیشنهاد کرده است.

روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش کرد، رئیس‌جمهور اوکراین تصریح کرد که روسیه تلاش می‌کند تا جای ممکن زیرساخت‌های اوکراین را تخریب کند و چنین توافقی به کشورهایی که به دنبال تهاجم هستند، نشان می‌دهد که باید هزینه اقدامات خود را بپردازند.

وی در یک سخنرانی ویدئویی گفت: «ما کشورهای شریک خود را دعوت می‌کنیم تا یک توافق چندجانبه را به امضا درآوریم تا مکانیسمی را ایجاد کنیم تا تضمین شود که تمامی آن‌هایی که از اقدامات روسیه متحمل خسارت شده‌اند، می‌توانند برای تمامی خسارات وارد آمده، غرامت دریافت کنند».

رئیس‌جمهور اوکراین ادامه داد که طبق چنین توافقی، سرمایه‌ها و اموال روسیه در کشورهای امضاکننده ضبط خواهد شد و مستقیماً‌ این اموال صرف پرداخت غرامتی خواهد شد که روسیه باید بابت خسارات وارد آورده به اوکراین بپردازد.

وی با اشاره به این موارد گفت: «مصفانه خواهد بود و روسیه وزن تمامی موشک‌ها، تمامی بمب‌ها و تمامی خمپاره‌هایی که به ما شلیک کرد را احساس خواهد کرد».

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.