رتبه‌بندی معلمان زودتر از شهریور اجرا می‌شود؟

قرار است فردا کل آیین‌نامه رتبه‌بندی تصویب شود. در صورت تصویب، سه‌شنبه به جلسه هیأت دولت می‌رود.

به نقل از تجارت‌نیوز، حدود پنج ماه از تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان در مجلس می‌گذرد. با این حال هنوز زمان اجرای آن را به امروز و فردا موکول می‌کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را روز ۲۴ فروردین در اختیار هیأت دولت قرار داد. اما هنوز این آیین‌نامه در دست بررسی است. تاکنون هم فقط سه ماده از آن تصویب شده است.

۸۷۰ هزار نفر، مشمول قانون رتبه‌بندی می‌شوند و حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای آن در نظر گرفته‌اند.

کوتاهی دولت برای اجرای رتبه‌بندی معلمان

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تجارت‌نیوز می‌گوید دولت در این مورد کوتاهی کرده است؛ آیین‌نامه باید تا کنون آماده شده و حکم معلمان را هم برای رتبه‌بندی زده باشند.

علیرضا منادی سفیدان می‌گوید: «دولت، وقت داشته است که این قانون را یک ماه پس از مصوبه مجلس عملیاتی کند.»

او ادامه می‌دهد: «بعد از تصویب رتبه‌بندی معلمان در مجلس و تعطیلات نوروز، سرانجام وزارتخانه آموزش‌وپرورش آیین‌نامه آن را به هیأت دولت فرستاد. هیأت دولت باید سریع این آیین‌نامه را ابلاغ می‌کرد اما متاسفانه تاکنون دولت هر هفته فقط در کمیسیون مربوطه آن را بررسی می‌کند.»

فردا آیین‌نامه رتبه‌بندی تصویب می‌شود؟

اگرچه دولت یک ماه فرصت برای اجرای این آیین‌نامه داشت، اما به گفته منادی سفیدان تاکنون فقط سه ماده از این آیین‌نامه را تصویب کرده‌اند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: «ظاهرا آیین‌نامه چند ایراد حقوقی داشت که در دست بررسی است. قرار است فردا کل آیین‌نامه تصویب شود. اگر فردا تصویب شود سه‌شنبه به جلسه هیأت دولت می‌رود.»

رتبه‌بندی زودتر از شهریور اجرا می‌شود؟

اما معلمان چه زمانی منتظر افزایش حقوق باشند؟ منادی در این مورد می‌گوید: «فعلا اگر فردا آیین‌نامه تصویب شود، از سوی دولت ابلاغ می‌شود. در مرحله بعد باید رتبه‌ معلمان را مشخص کنند. پس از آن حکم معلمان زده می‌شود. در اولین ماه حکم، افزایش حقوق از اول سال تا خرداد و شش ماه از سال گذشته محاسبه و واریز می‌شود.»

وزیر آموزش‌وپرورش روز گذشته درباره زمان اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان گفت که از اول شهریور در فیش حقوقی فرهنگیان اعمال می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس اما می‌گوید این تاریخ اشتباه است. یک ماه بعد از تصویب نهایی آیین‌نامه فرصت دارند که رتبه‌ها را تعیین کنند. وقتی هم رتبه‌ها مشخص شود احکام صادر می‌شود.

با اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال جاری حقوق معلمان بین یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا بیش از پنج میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.