پیش‌بینی بورس فردا/ بورس نوسانی می‌ماند؟

شاخص کل بورس امروز در حدود دو درصد افت کرد. کارشناسان عقیده دارند که بورس در بلندمدت روند متعادل روبه‌ بالایی را تجربه می‌کند.

امروز با افت ۱۵ هزار و ۲۸۶ هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحدی رسید. کارشناسان عقیده دارند که بورس در بلند مدت سبزپوش می‌شود.

واریز سود جاماندگان سهام عدالت امروز آغاز شد و احتمالا بخشی از نقدینگی وارد بازار سرمایه شود.

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: بورس تا پایان تابستان روند متعادل روبه‌بالایی را تجربه می‌کند. بازار سرمایه در مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی یک اصلاحی دارد. معمولا در واقع زمانی که تالار شیشه‌ای به مقاومت‌های قوی می‌رسد، حرکت نوسانی شاخص را تجربه می‌کند.

وی ادامه می‌دهد:  امروز سود جاماندگان سهام عدالت واریز می‌شود و تاثیر چندانی روی بازار سرمایه ندارد. البته بخشی از سود سهام خارج از تالار شیشه‌ای مصرف و خرج می‌شود و در مواقع کم این سود به خرید سهام اختصاص داده شود.

دارابی با اشاره به رشد بازار می‌گوید: برای رشد بورس باید منتظر ورود نقدینگی به بازار باشیم و ببینم چه میزان نقدینگی وارد بازار سرمایه می‌شود تا بعد از آن روی رشد یا بازگشت بازار حساب کنیم. شاخص کل بورس شرایط طبیعی دارد اما بر اساس در انتظار وضعیت کلی شاخص و انتشار صورت مالی‌ گروه‌های پتروشیمی و پالایشی باشیم.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.