پخش تصاویری از پرتاب یک موشک بالستیک کره شمالی از تلویزیون این کشور

تلویزیون کره شمالی برای نخستین بار تصاویری را پخش کرده که نشان می دهد این کشور اخیرا یک فروند موشک بالستیک را از روی یک زیردریایی پرتاب کرده است.

این تصویر ویدیویی همچنین «کیم جونگ اون» رهبر جوان این کشور را با لباس مخصوص نظامی نشان می دهد که سوار بر یک وسیله نقلیه نظامی است و صحنه پرتاب را به دقت زیر نظر دارد.
این تصویر همچنین به وضوع نشان می دهد که موشک بر روی سکوی افقی قرار داده شده و وقتی که پرتاب می شود به فاصله ۴۰ متری از سطح دریا آتشی از عقبه آن شعله ور شده و لحظاتی بعد موشک در لابلای ابرها از دیدگان محو می شود.
این تصاویر در شرایطی از تلویزیون کره شمالی پخش می شود که فقط چهار روز از انجام اولین آزمایش بمب هیدروژنی این کشور گذشته است.
کره شمالی در پایان ماه گذشته میلادی یک موشک بالستیک را با موفقیت آزمایش کرد اما در آن زمان حتی آمریکا و کره جنوبی نیز در قبال این مسئله ابراز بی اطلاعی کرده بودند اما اکنون انجام آن را تایید کرده اند.
دستگاه های امنیتی آمریکا و کره جنوبی یک روز قبل از انجام آزمایش نخستین بمب هیدروژنی از سوی کره شمالی از داشتن اطلاعاتی خبر داده بودند که نشان دهنده انجام این آزمایش بود.
بر این اساس آزمایش یاد شده طبق اطلاعاتی که پیشتر از سوی این منابع اعلام شده، بیست و یکم دسامبر (۳۰ آذر) در حوالی بند شرقی «سینپو» صورت گرفت که طی آن یک موشک از مدل «کی ان ـ ۱۱» شلیک شده است.
کره شمالی هفتم آذر ماه سالجاری نیز یک فروند موشک بالستیک از همین مدل را از یک زیردریایی پرتاب کرد که آزمایش موفقی نبود و سقوط آن در آب باعث شد خساراتی هم به زیردریایی پرتاب کننده وارد شود.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در گزارشی اعلام کرد که هنوز اطلاعات و جزییات زیادی در باره این آزمایش، موتور موشک و وضعیت پرتاب در دست نیست.
کره و آمریکا به رغم تایید پیشرفت های موشکی و تسلیحاتی هسته ای کره شمالی به هیچ وجه تمایلی به تایید دستاوردهای این کشور در این عرصه ها ندارند و حتی آزمایش های هسته ای انجام شده کره شمالی در سال های ۲۰۰۶، ۲۰۰۹، ۲۰۱۳ میلادی و همچنین آزمایش اخیر هیدروژنی این کشور را مورد تردید قرار داده اند.
آمریکا می گوید که تصاویر ماهواره ای بدست آمده پرتاب این موشک بالستیک را تایید می کند و همزمان این کشور گزارش کرده است که کره شمالی به شدت بر روی برنامه موشک های بالستیک فعال است.
کره و آمریکا توسعه موشک های بالستیک از سوی کره شمالی را با توجه به اینکه ممکن است در آینده به کلاهک های هسته ای مجهز شود یک تهدید جدی تلقی کرده اند.
کره شمالی ماه می (اردیبهشت – خرداد) سال گذشته میلادی نیز اعلام کرد یک موشک بالستیک زیردریا را با موفقیت آزمایش کرده است.
آمریکا و کره می گویند که این کشور در برنامه های موشکی و آزمایش های مربوط مبالغه می کند.
این کشور به علت آزمایش های مکرر هسته ای و موشکی از سال ۲۰۰۶ با تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد، آمریکا و دیگر کشورها روبرو بوده است.
کره شمالی همچنین ۱۹ بهمن ماه سال گذشته و به مناسبت سالگرد تاسیس ارتش این کشور در اقدامی که نوعی نمایش قدرت شمرده می شد، چندین موشک کوتاه برد به سوی دریای ژاپن شلیک کرد که پس از پیمودن مسافتی حدود ۲۰۰ کیلومتر به درون آب سقوط کرد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.