نبرد آمریکا با گروه تروریستی «داعش» در فضای مجازی شدت گرفت

آمریکا مبارزه با تبلیغات گروه تروریستی «داعش» را به وسیله تشکیل گروه جدید مقابله با افراط گرایی در فضای مجازی، تقویت کرد.

به گزارش روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، کاخ سفید دیروز (جمعه) همزمان با تشکیل این گروه، رایزنی با مدیران شرکت های بزرگ اینترنتی را آغاز کرده است.
بر پایه این گزارش، این تدابیر گواه شکست نسبی مقامات آمریکا در مواجهه با دشمنی است که به اعتراف خود آنان بسیار خوب از بکار گرفتن شبکه های اجتماعی برای جذب نیرو و گسترش نفوذ خود، آگاهی دارد.
«ند پرایس» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در توجیه تشکیل گروه جدید مبارزه با افراط گرایی، گفت: حملات وحشتناک پاریس و سن برناردینو، لزوم اقدام برای جلوگیری از جذب نیرو توسط گروه های افراطی و خشونت طلب را برای آمریکا خاطر نشان کرد.
«تشفین مالک» و «سید فاروق» زوج افراط گرا، یک ماه پیش در جریان حمله ای مسلحانه در شهر سن برناردینو کالیفرنیا، ۱۴ نفر را کشتند و ده ها نفر دیگر را زخمی کردند.
در جریان حملات ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) پاریس نیز ۱۳۰ تن کشته و ۳۵۰ نفر دیگر مجروح شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.
پرایس هدف از تشکیل گروه جدید را «ادغام و هماهنگ کردن» تلاش های وزارت امنیت داخلی و وزارت دادگستری در خاک آمریکا، اعلام کرد. 
خبر تشکیل این گروه در حالی منتشر می شود که نیمه شب پنجشنبه، یک مامور پلیس در فیلادلفیا مورد حمله یک هوادار گروه تروریستی داعش قرار گرفت.
به گزارش لو فیگارو، در فضای پرتنش تبلیغات درون حزبی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر (آبان/ آذر) ۲۰۱۶ میلادی آمریکا، «باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور با انتقادات جدی در مورد راهبردهای نظامی و دیپلماتیک و نیز عملکرد داخلی در مقابله با گروه تروریستی داعش مواجه شده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.