یک «هوادار داعش» به مامور پلیس در فیلادلفیا آمریکا حمله کرد

پلیس نیویورک اعلام کرد: مرد مسلحی که خود را هوادار داعش معرفی کرده است، به مامور پلیس در شهر فیلادلفیا در شرق آمریکا حمله کرد و او را به شدت مجروح کرد.
یک «هوادار داعش» به مامور پلیس در فیلادلفیا آمریکا حمله کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، «ریچارد راس» رئیس پلیس نیویورک در نشستی خبری اعلام کرد فرد مهاجم دست کم ۱۱ بار به ماموری که در خودرو پلیس بوده، شلیک و وی را به شدت مجروح کرده است.
این حمله حدود نیمه شب پنجشنبه رخ داد و در جریان آن فرد مهاجم که پیاده بوده به خودرو پلیس نزدیک می شود و با وارد کردن اسلحه از پنجره، «جسی هارنت» (Jesse Harnnett) مامور ۳۳ ساله پلیس را از نزدیک هدف قرار می دهد.
با این حال مامور پلیس توانسته است از خودرو خارج شده و فرد مهاجم را که «ادوارد آرچر» ۳۰ ساله اهل فیلادلفیا معرفی می شود، مجروح کند.
به گفته رئیس پلیس نیویورک، اسلحه فرد مهاجم متعلق به پلیس بوده که در سال ۲۰۱۳ میلادی ربوده شده است. آرچر در بازجویی های اولیه اعلام کرده با گروه تروریستی «داعش» در ارتباط است.
انجام عملیات خشونت بار مسلحانه در آمریکا نگرانی های اجتماعی زیادی ایجاد کرده است. 
تیراندازی در نزدیکی مرکز لقاح مصنوعی در کلرادو اسپرینگز ایالت کلرادوی آمریکا در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۵ موجب زخمی شدن نیروهای پلیس شد. 
شبکه تلویزیونی سی.ان.ان آمریکا در ۲۹ اوت ۲۰۱۵ (هفتم شهریورماه گذشته) به نتایج پژوهش دانشکده بهداشت عمومی «هاروارد» در دانشگاه «نورث ایسترن» اشاره کرد و گزارش داد وقوع کشتارهای عمومی در آمریکا بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ میلادی سه برابر شده است. 
بنا بر این تحقیق، در این بازه زمانی هر ۶۴ روز یک حادثه کشتار جمعی توسط افراد مسلح در خاک آمریکا روی داده و این درحالی است که در ۲۹ سال قبل از این دوره زمانی، بطور میانگین هر ۲۰۰ روز یک فاجعه از این دست روی داده بود. 
براساس آمار مرکز کنترل درمان و مراقبت آمریکا تنها در سال ۲۰۱۳ میلادی بر اثر تیراندازی با سلاح گرم ۸۴ هزار و ۲۵۸ نفر مجروح ( ۲۷ نفر از ۱۰۰ هزار نفر) و ۱۱ هزار و ۲۰۸ نفر نیز کشته (چهار نفر از ۱۰۰ هزار نفر) شده اند. 
«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا که آخرین سال حضور خود را در کاخ سفید سپری می کند، پیش از این و پس از کشتار در مدرسه ابتدایی «سندی هوک» (Sandy Hook) در «نیوتاون» ایالت «کنتیکت» از کنگره خواست با تصویب قانونی، فروش اسلحه را مشروط به ارائه عدم سوء پیشینه بین المللی توسط خریدار کند، تقاضایی که از جانب کنگره پذیرفته نشد.
اوباما پانزدهم دی ماه مقررات تازه ای را که بخش اعظم آن بدون تصویب کنگره قابل اجراست در مورد خرید و فروش سلاح برای مقابله با خشونت اعلام کرد.
رئیس جمهوری آمریکا با بیان این که « باید به بهانه جویی های مستمر برای بیکار نشستن پایان داد»، گفت: امروز اینجا (کاخ سفید) گردهم آمده ایم، نه تنها برای اقدامی در مورد آخرین تیراندازی جمعی بلکه برای جلوگیری از تیراندازی بعدی. 
وی افزود: لابی سلاح ممکن است اکنون کنگره را به گروگان گرفته باشد، اما نمی تواند آمریکا را به گروگان بگیرد. 
اوباما گفت که سلاح گرم هر ساله جان ۳۰ هزار نفر را در آمریکا می گیرد که بخش قابل توجهی از آن به آمار خودکشی مربوط می شود. 
این قوانین که شامل ۱۰ بند است با حکم رئیس جمهور و بدون ضرورت تصویب کنگره اعمال می شود. کنگره آمریکا با قوانین جدید مخالف است.
رئیس جمهوری آمریکا گفت برای اجرای این قوانین اختیارات قانونی دارد. بر این اساس، پیشینه خریداران اسلحه باید بررسی شود.
به گفته وی، آمریکا تنها کشور پیشرفته ای است که این حجم از خشونت تسلیحاتی گسترده در آن وجود دارد.
کنگره آمریکا در برابر وضع قوانین تازه با هدف محدود کردن مالکیت سلاح مقاومت می کند. بخش قابل توجهی از این مقاومت از فشار مالکان سلاح و انجمن ملی تفنگ آمریکا (آن .آر. ای) که یکی از قدرتمندترین لابی ها در واشنگتن محسوب می شود، نشات می گیرد. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.