کلینتون سال ها قبل، موفقیت های سیاسی پوتین را پیش بینی کرده بود

اسناد تازه منتشر شده حاکی از آن است که بیل کلینتون در زمان ریاست جمهوری خود در تماس تلفنی با تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس اعلام کرده که رئیس جمهوری روسیه پتانسیل سیاسی بالایی دارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این اسناد تماس‌های تلفنی میان کلینتون و بلر را از مه سال ۱۹۹۷ تا دسامبر سال ۲۰۰۰ میلادی نقل می‌کنند.
براساس این اسناد که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده، بیل کلینتون در یکی از تماس‌های تلفنی‌اش با تونی بلر گفته است: فکر می‌کنم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پتانسیل سیاسی بالایی دارد.
این تماس تلفنی کمی پس از آن برقرار شده که پوتین به عنوان رئیس جمهوری روسیه انتخاب شده بود.
کلینتون در این تماس تلفنی افزود: فکر می‌کنم پوتین بسیار با هوش و متمرکز است من معتقدم می‌توانیم با او اقدامات خوبی انجام دهیم. تمایلات پوتین به طور کلی محترم، پسندیده و مشخص هستند اما او هنوز تصمیماتش را نگرفته است.
در اواخر دسامبر سال ۱۹۹۹ میلادی هنگامی که بوریس یلتسین، نخستین رئیس جمهور فدراسیون روسیه استعفا کرد، ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهور موقت فدراسیون روسیه انتخاب شد. سپس پوتین در انتخابات ریاست جمهوری که مارس سال ۲۰۰۵ میلادی برگزار شد، پیروز شده و تا سال ۲۰۰۸ میلادی عهده‌دار این سمت بود و پس از آن از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ میلادی به عنوان نخست وزیر روسیه خدمت کرد و پس از آن برای دومین بار به عنوان رئیس جمهوری روسیه انتخاب شد.
بیل کلینتون چهل و دومین رئیس جمهور آمریکا از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ میلادی بود. تونی بلر نیز از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ میلادی به عنوان نخست وزیر انگلیس خدمت کرد.
در حال حاضر هیلاری کلینتون، همسر بیل کلینتون نامزد پیشرو دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.