جنجال حذف تصویر هوگو چاوز از پارلمان ونزوئلا

اقدام رییس جدید پارلمان ونزوئلا در خارج کردن تصویر «سیمون بولیوار» قهرمان ملی و نزوئلا و «هوگو چاوز»رییس جمهوری فقید این کشور از صحن مجلس، سبب اعتراض و راهپیمایی مخالفان این تصمیم و واکنش شهرداری کاراکاس شده است.

تصویر «هوگو چاوز» رئیس جمهوری اسبق ونزوئلا به دستور رئیس جدید پارلمان این کشور از صحن مجلس بیرون برده شد.
شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گزارش داد: این اتفاق پس از گذشت نزدیک به ۱۷ سال که مخالفان توانستند اکثریت در مجلس ونزوئلا را به دست گیرند، رخ داد.
این شبکه تلویزیونی افزود: «هنری راموس آلوپ» (Henry Ramos Allup) رئیس مجلس ونزوئلا از مخالفان دولت کاراکاس در نخستین روز از آغاز کار مجلس جدید، دستور بیرون بردن تصاویر هوگو چاوز و «سیمون بولیوار» را از صحن مجلس داد.
این شبکه تلویزیونی گزارش داد که آلوپ در بیرون بردن این تصاویر از صحن مجلس ونزوئلا نظارت داشت.
آلوپ براساس فیلم هایی که توسط دوربین های گوشی همراه ضبط شده، درمورد بیرون بردن این تصاویر گفت: نمی خواهم چاوز یا مادورو را ببینم، آنها را به «میرافلور» Miraflores (کاخ ریاست جمهوری) یا زباله دانی ببرید.
سی.ان.ن گزارش داد: این اقدام مخالفان دولت در مجلس ونزوئلا خشم بسیاری از طرفداران هوگو چاوز دراین کشور را برانگیخت و صدها نفر درکاراکاس تجمع اعتراض آمیز و راهپیمایی برگزار کردند.
از سوی دیگر گزارش شده است که «خورخه رودریگز» شهردار کاراکاس پایتخت ونزوئلا در واکنش به این اقدام، دستور داد تصاویر سیمون بولیوار و چاوز در تمام خیابان های این شهر نصب شود.
نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا پنجشنبه گذشته (۱۷ دی ماه) از پارلمان این کشور که بیشتر نمایندگانش مخالف دولت وی هستند، خواسته بود به تصاویر چاوز و سیمون بولیوار قهرمان ملی این کشور احترام بگذارند. 
در انتخابات پارلمانی ونزوئلا که ۱۵ آذرماه برگزار شد حزب «اتحاد دمکراتیک میزگرد» ( Democratic Unity Roundtable) موسوم به (MUD ) توانست با کسب اکثریت کرسی های پارلمان بر حزب حاکم سوسیالیست پیروز شود.
این چهارمین انتخابات مجلس ونزوئلا پس از ۱۹۹۹و نخستین آن پس از فوت هوگوچاوز به شمار می رود.
رئیس جمهوری فقید ونزوئلا بین سال های ۱۹۹۸تا ۲۰۱۳ در این سمت قرار داشت.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.