۷۰ درصد انواع سرطان‌ها با شیوه زندگی ارتباط دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با بررسی‌های صورت گرفته، ۷۰ درصد انواع سرطان‌ها با شیوه زندگی مردم ارتباط دارد.

سعید اسکویی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بسیج ملی تغذیه که در کشور صورت گرفته است، اظهار داشت: در آخرین تحقیقات علمی جدید که صورت گرفته میزان ابتلا به انواع سرطان تا ۹۰ درصد به شیوه زندگی مردم ارتباط دارد.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد انواع سرطان به نوع مصرف مواد غذایی مرتبط است، عنوان کرد: با اصلاح الگوی تغذیه‌ای مردم می‌توان علل مرگ‌ و میر در بیماری‌های قلب و عروقی و انواع سرطان کاهش داد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه نخستین علل مرگ و میر در استان و کشور بیماری قلبی و عروقی است، تصریح کرد: به میزان ۴۰ درصد علل مرگ و میر در استان قزوین ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است.
اسکویی با اشاره به اینکه سه فاکتور اصلی در ابتلا به انواع بیماری‌هایی که سبب ابتلا به بیماری‌های مرگ و میر همانند بیماری‌های قلبی و عروقی، انواع سرطان، دیابت و فشار خون است، بیان کرد: مصرف نمک‌، چربی و انواع قند علل اصلی ابتلا به این بیماری‌ها بوده که باید به جدیت کنترل و کاهش یابد.
وی افزود: با کنترل مصرف میزان انواع قندها، چربی‌ها و نمک‌ها می‌توان دو علل اصلی مرگ و میر در افراد که بیماری قلبی و عروقی و سرطان است را کاهش داد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: مشکلات تغذیه‌ای در استان و کشور بسیار است که باید به صورت دوره‌ای و از سنین پایین الگوی مصرف مواد غذایی اصلاح شود.
اسکویی تأکید کرد: در راستای کاهش بیماری‌های مختلفی هم‌چون دیابت، فشار خون و چاقی از مصرف نوشابه‌های گازدار پرهیز شده و از سر سفره‌ها حذف شود چرا که نوشابه‌ها فایده‌ای برای بدن ندارند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.