مرغ ۴۷۰۰ تومان شد؛ مردم در حق مرغداران دعا کنند

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه قیمت مرغ در سطح شهر تا ۴هزار و ۷۰۰ تومان کاهش یافته است و مرغداران هرکیلوگرم از این محصول را با ۷۰۰ تومان ضرر به فروش می‌رسانند، گفت: مرغداران ورشکسته شدند، مردم دعا کنند.

محمد یوسفی  اظهار کرد: قیمت مرغ  دوباره در بازار به‌شدت کاهش یافته است به‌طوری که مرغداران در فروش هر کیلوگرم مرغ ۷۰۰ تومان ضرر می‌کنند.
وی افزود:  قیمت مرغ در بازار  بهمن که به‌صورت عمده خرید و فروش می‌شود، ۴ هزار و ۲۰۰ تا ۴ هزار و ۷۰۰ تومان، در میادین میوه و تره‌بار ۴ هزار و ۷۵۰ و در سطح شهر ۴ هزار و ۷۰۰ تا ۴ هزار و ۹۰۰ است.
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: البته در مواردی مشاهده می‌شود که قیمت این محصولات در سطح شهر از ارقام یادشده بیشتر به فروش می‌رسد که این امر به انصاف فروشندگان ارتباط دارد و ربطی به تولید کننده ندارد.
وی خاطرنشان کرد: مرغ زنده نیز در حالی ۳ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد که این محصول برای تولید کنندگان بدون در نظر گرفتن سود ۴ هزار تومان است و تولید کنندگان ۷۰۰ تومان در فروش این محصول ضرر می‌کنند.
یوسفی در ارتباط با خرید تضمینی مرغ، تصریح کرد:  قیمت خرید تضمینی این محصول ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۷۰۰ تومان است اما به‌دلیل اینکه برخی مرغداران شرایط تحویل این مرغ را به شرکت پشتیبانی امور دام ندارند، محصول خود را به دولت نمی‌فروشند.
وی افزود: مرغداران برای فروش مرغ به این شرکت باید مرغ را به‌صورت بسته بندی سایز ارائه دهند که این امر باعث خودداری برخی از آنها می‌شود.
یوسفی اظهار کرد: عرضه مرغ‌های شرکت پشتیبانی امور دام به‌قیمت بسیار ارزان در بازار مصرف، باعث افت قیمت این محصول  و ضرر تولید کنندگان می‌شود.
وی درباره وضعیت صادرات مرغ گفت: صادرات مرغ نیز کم است و نمی‌تواند تأثیری بر تنظیم بازار این محصول در کشور داشته باشد.
یوسفی گفت: تا مرغ به قیمت واقعی خود می‌رسد (افزایش می‌یابد) جلوی صادرات آن گرفته می‌شود که این امر باعث از دست رفتن و کاهش بازارهای صادراتی شده است.
این مقام مسئول در بخش مرغداری کشور گفت: مرغداران وضعیت مناسبی ندارند و ورشکسته شده‌اند، از مردم می‌خواهیم که برای ما دعا کنند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.