دولت اولاند در تنگنا/ اکثر فرانسوی ها حامی معترضان هستند

یک نظر سنجی در فرانسه که نتایج آن روز یکشنبه انتشار یافت، از حمایت اکثر فرانسوی ها از تظاهرات گسترده جاری در این کشور در مخالفت با اصلاح قانون کار توسط حزب سوسیالیست حاکم حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس ، دولت فرانسه پس از آن که هفته گذشته با استناد به یک بند بندرت مورد استفاده قرار گرفته قانون اساسی سعی در تصویب لایحه ای برای اصلاح قانون کار در مجلس کرد ، با اعتصاب ها و موج جدیدی از اعتراضات روبرو شد.
براساس نظر سنجی موسه «ب.و.ا» از یکهراز و ۱۶۰ فرانسوی ، حدود ۵۴ درصد از پرسش شوندگان حمایت خود را از اعتراضات علیه قانون آزادسازی بازار کار خشک و انعطاف ناپذیر فرانسه اعلام کرد و ۴۵ درصد مخالفت خود را ابراز داشتند.
این اعتراضات بر برنامه دولت برای آسانتر کردن استخدام و برکناری افراد در تلاش برای کاهش نرخ لجام گسیخته پایین بیکاری در فاصله تنها یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری متمرکز شده است .
این در حالی است که درخواست هایی برای اعتراضات خیابانی در هفته آینده صورت گرفته و در عین حال،اتحادیه ها از کارگران راه آهن ، باراندازها ، کامیونداران ، کارگران فرودگاه و پالایشگاه تقاضا کرده اند دست به اعتصاب بزنند.
' برنارد کازنوو' وزیر کشور فرانسه در دیداری از شهر غربی رن در حمایت از اعمال ممنوعیت اعتراضات از سوی پلیس پس از بروز درگیری های خشونت آمیز گفته است که از زمان شروع تظاهرات در حدود دو ماه پلیس ۱۳۰۰ نفر دستگیر شده اند.
وی با اشاره به این که حفظ نظم و آرامش سخت تر از هرزمان دیگر شده است قول سخت گیری علیه نوع «خشونت افراطی» را داد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.