سیدحسن نصرالله، کمک‌های ایران را ستود

سید حسن نصرالله، کمک های ایران برای حل سیاسی بحران های منطقه ای را ستود.

« سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار « حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی وآفریقائی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وی، سیاست ایران در مبارزه با تروریسم و کمک های تهران به حل سیاسی بحران های منطقه ای را ستود.
دبیرکل حزب الله همچنین تاکید کرد: طرف هایی که در منطقه با تمرکز بر روش های نظامی ، امنیتی و استفاده ابزاری از تروریسم اهداف خود را دنبال می کنند، مسبب بی ثباتی و رشد تروریسم هستند.
سیدحسن نصرالله و امیرعبداللهیان در این دیدار آخرین تحولات در منطقه به ویژه سوریه ، فلسطین و لبنان را بررسی کردند.
در ابتدای این دیدار، امیرعبداللهیان شهادت « سید مصطفی بدرالدین» معروف به « ذوالفقار» فرمانده و مجاهد بزرگ حزب الله در رویاروئی با تروریسم صهیونیستی و تکفیری را به دبیرکل حزب الله تبریک و تسلیت گفت.
براساس این گزارش، سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تجلیل از مقام شهدای مقاومت و مبارزه با تروریسم تاکید کرد: اگر ایثارگری و جانفشانی شهدای مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و مبارزه با تروریسم و شهدای مدافع حرم نبود، امروز هیچ امنیتی در منطقه وجود نداشت.
دبیرکل حزب الله لبنان با انتقاد از رفتار کسانی که در مسیر ایجاد تفرقه و شکاف در بین مسلمانان عمل می کنند، بر ضرورت حفظ هوشیاری جهان اسلام در مقابل تحرکات مذبوحانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
سیدحسن نصرالله، اقدامات تروریست های تکفیری در سوریه و عراق و تلاش آنها برای گسترش ناامنی ها و انتقال آن به سایر کشورهای مسلمان منطقه را مرتبط با سیاست های جاه طلبانه رژیم نامشروع صهیونیستی و حامیان آنها و استفاده ابزاری از تروریسم دانست.
سید مصطفی بدرالدین معروف به ذوالفقار، فرمانده و مجاهد بزرگ حزب الله که برای مبارزه با تروریست های تکفیری به سوریه رفته بود پنجشنبه شب گذشته در اثر انفجاری بزرگ در یکی از مقرهای حزب الله نزدیک فرودگاه بین المللی دمشق به شهادت رسید و عصر جمعه در مراسمی با شکوه در ضاحیه جنوبی بیروت تشییع شد و در کنار دیگر شهدای مقاومت به ویژه شهید « حاج عماد مغنیه» دوست ، برادر و همرزم دیرین خود آرام گرفت.
حزب الله لبنان با صدور اطلاعیه ای تاکید کرد که ذوالفقار حزب الله در اثر حمله توپخانه ای گروه های تروریستی تکفیری موجود در منطقه به شهادت رسیده است.
امیرعبداللهیان در سفر به لبنان علاوه بر دیدار و گفت وگو با دبیرکل حزب الله لبنان، در مراسم ویژه حزب الله برای تکریم مقام شهید مصطفی بدرالدین شرکت کرد.
معاون وزیر امور خارجه که از سوی « محمد فتحعلی» سفیر ایران در لبنان همراهی می شد، همچنین با حضور در منزل شهید بدرالدین با خانواده این فرمانده بزرگ از جمله مادر ، همسر ، خواهر ، برادر و فرزندان دختر و پسر وی دیدار و مراتب تسلیت و تبریک همه ملت و مقام های جمهوری اسلامی ایران به ویژه دکتر « محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه را به آنان ابلاغ کرد.
امیرعبداللهیان سپس با حضور در روضه الشهیدین در ضاحیه جنوبی بیروت به مقام والای شهدای مقاومت اسلامی از جمله شهید بدرالدین، شهید حاج عماد مغنیه ، شهید جهاد مغنیه و شهید سیدهادی نصرالله فرزند دبیرکل حزب الله لبنان ادای احترام کرد.
معاون وزیر امور خارجه که جمعه شب در راس هیاتی سیاسی و امنیتی برای ملاقات با خانواده شهید بدرالدین وارد بیروت شد، بامداد یکشنبه پایتخت لبنان را به مقصد تهران ترک کرد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.