آمریکا و عربستان از تداوم گفت و گوهای صلح یمن حمایت کردند

وزارت امور خارجه آمریکا خبر داد که جان کری و مقام های عربستانی از تداوم گفت و گوهای صلح یمن که زیر نظر سازمان ملل برگزار می شود حمایت کردند.

تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا نوشت که جان کری در سفر دیروز خود به عربستان با سلمان، پادشاه عربستان، محمد بن نایف ولیعهد و دیگر مقام های عالی رتبه آن کشور دیدار کرد.
طرفین در مورد موضوع های مختلف منطقه ای از جمله یمن، لیبی و سوریه به بحث و تبادل نظر پرداختند.
موضوع عمده این دیدارها اوضاع سوریه بود که در این هفته نشست گروه بین المللی حمایت از سوریه در وین پایتخت اتریش برگزار می شود. جان کری در مورد اوضاع میدانی سوریه پس از 'ترک مخاصمه' هفته گذشته گزارشی ارائه داد. وی همچنین بر تقویت مداوم روابط دو جانبه واشنگتن – ریاض تاکید کرد.
طبق این گزارش،مقام های سعودی و آمریکایی در مورد لزوم تقویت 'ترک مخاصمه' جاری یمن که منجر به کاهش سطح خشونت ها شده تبادل نظر کردند و از تداوم گفتگوهای صلح سازمان ملل حمایت کردند.
کری در مورد اوضاع لیبی نیز گزارشی به مقام های سعودی ارائه داد.
به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه آمریکا در دور جدید تلاش های دیپلماتیک خود که به ادعای آمریکایی ها با هدف پایان دادن به درگیری های سوریه و لیبی صورت می گیرد، روز شنبه وارد عربستان شد.
وی دیروز (شنبه) در جده با سلمان پادشاه عربستان دیدار کرد.
به گفته مقام های آمریکایی، نشست های بین المللی روزهای دوشنبه و سه شنبه در وین، محور گفت وگوی جان کری با پادشاه عربستان را تشکیل می داد.
«مارک تونر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، پیشتر اعلام کرده بود: ما از همه تلاش ها بویژه تلاش شرکا و متحدان خود برای سوریه حمایت می کنیم، اما باور داریم که «گروه بین المللی حمایت از سوریه» (GISS) مهمترین نقش را در این زمینه ایفا می کند.
این گروه بارها در وین و نیویورک تشکیل جلسه داده و نقشه راهی را با هدف حل و فصل دیپلماتیک مساله سوریه ارائه داده است. این نقشه راه در ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد رسید.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.