عربستان؛ کشوری که حتی یک سالن سینما ندارد!

پایگاه خبری الجزیره آنلاین امروز (دوشنبه) به نقل از شورای تبلیغات سمعی و بصری عربستان، خبر تاسیس اولین سینما در این کشور را تکذیب کرد.

براساس این گزارش، شورای تبلیغات سمعی و بصری عربستان در پی انتشار این خبر اعلام کرده که خبر افتتاح سینما در این کشور صحت ندارد و کسانی که این خبر را اعلام کرده اند، جنبه رسمی ندارند. 
پایگاه خبری 24 امارات صبح امروز (دوشنبه) خبری را منتشر کرد و گفت که دولت عربستان با تاجران و سرمایه گذاران برای ساخت سالن های سینما که اولین آن در ریاض پایتخت این کشور خواهد بود، توافقنامه امضا کرده است.

الجزیره آنلاین نیز همین خبر را به نقل از شبکه الاخباریه عربستان منتشر کرده و نوشته بود: فهد التمیمی رییس کمیته سینمایی عربستان پیش از این از توافق اولیه با بازرگانان برای ساخت اولین سالن سینما در شهر ریاض عربستان خبر داد.

در حال حاضر هیچ سالن سینمایی در عربستان وجود ندارد و تنها در شرکت های خصوصی مانند آرامکو سالن سینما وجود دارد و به همین دلیل اکثر عربستانی ها که نزدیک کشور بحرین زندگی می کنند، آخر هفته ها برای دیدن فیلم و دیگر تفریحات که در عربستان وجود ندارد به بحرین سفر می کنند.

ممنوع بودن سینما و تولید فیلم سینمایی در عربستان، هنرمندان این کشور و علاقه مندان به هنر هفتم را مجبور کرده تا به تولید و پخش محرمانه فیلم روی بیاورند.

مفتی های سعودی، سینما و پخش فیلم را غیرشرعی و منافی شئونات خود می دانند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.