اقتدار نظام پس از ۳۵ سال

روزنامه شرق در شماره سه شنبه ۲۸ اردیبهشت نوشت: سردار منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی در تشریح جزئیات دستگیری یکی از عوامل انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی که به‌تازگی در کشور آلبانی دستگیر شده است، گفته بود: «فرد دستگیرشده در آلبانی، خانمی بوده که در بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی دست داشته و بنابر اعلان قرمز (red wanted) صادرشده از سوی اینترپل، توسط پلیس آلبانی دستگیر شد».

این روزنامه با اشاره به عنوان اتهام ٢ میلیاردی دولت احمدی‌نژاد، در تشریح تیتر یک، آورد: پس از اقدام آمریکا در بلوکه‌شدن پول‌ها، رسانه‌های اصولگرا که علاقه زیادی داشتند، «برجام» را به چالش بکشند، بلوکه‌شدن را ناشی از توافق هسته‌ای دانستند! اما پس از اینکه مشخص شد، فرایند بلوکه‌شدن این پول‌ها در دولت احمدی‌نژاد آغاز شده و ارتباطی به «برجام» ندارد، این رسانه‌ها سعی کردند برای تبرئه دولت احمدی‌نژاد، تقصیرات را بر گردن دولت اصلاحات بیندازند! پس از آن بود که دفتر «محمود احمدی‌نژاد» نیز در بیانیه‌ای کوشید از مسئولیت آن شانه خالی کند و به این اتفاق جاخالی بدهد. در اطلاعیه دفتر احمدی‌نژاد آمده: «غارت دو میلیارد دلار از منابع مالی ایران، دقیقا در زمان حضور وزیر امور خارجه در آمریکا و ملاقات‌های خصوصی و محرمانه طولانی و مکرر ایشان با همتای آمریکایی او روی داده است. آیا این حادثه هیچ رابطه‌ای با ملاقات و موضوعات مطروحه در این مذاکرات ندارد؟ آیا این امر ادامه سناریوی تحقیر دولت و ملت ایران نیست؟»
دردسر تازه خانواده هاشمی، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: انتشار یک عکس چنان تأثیری بر فضای سیاسی ایران گذاشت که شاید کسی تصورش را نمی‌کرد. فائزه هاشمی‌رفسنجانی به دیدار فریبا کمال‌آبادی، زندانی بهایی که به مرخصی آمده بود، رفته که زمانی در زندان اوین با او هم‌بند بوده است. پس از این دیدار، تصویر آن در برخی رسانه‌ها منتشر شد که اعتراضات بسیاری را به‌همراه داشت. خبرگزاری فارس عصر دیروز گزارش داد بیش از هزارو ۵٠٠ نفر از بازاریان و اصناف تهران با امضای بیانیه‌ای اعتراض خود را به دیدار فائزه هاشمی با سرکرده فرقه بهائیت نشان دادند. سعید ربدوست‌مطلق، دبیر شورای مرکزی مرکز تعاون ایثارگران انقلاب اسلامی که در جمع معترضان حضور داشت، گفت: «طوماری در پی دیدار فائزه هاشمی با اعضای فرقه بهائیت توسط اصناف و بازاریان تهران تهیه شد و از این طریق معترضان شکایت خود را به دادستانی اعلام کردند».
این روزنامه با انتخاب عنوان مجوز داشت؛ برگه اجازه نداشت، می نویسد: همان روزی که «علی جنتی» اعلام کرد در حد بضاعت خود با لغو کنسرت‌ها مقابله می‌کند، «شهرام ناظری»، از لغو کنسرت خود در نیشابور خبر داد. این دومین کنسرتی است که در هفته‌ گذشته در شهر خیام و عطار لغو شده. عضو شورای تأمین شهرستان نیشابور در پاسخ به این مطلب که وزیر ارشاد خبر از صادرشدن مجوز داده، تأکید کرد: هیچ‌گونه مجوزی صادر نشده بود و وزیر در این مورد حتما اشتباه کرده است. این در حالی است که روابط‌عمومی کنسرت شهرام ناظری روز گذشته در گفت‌وگو با «شرق» تأکید کرد این کنسرت از وزارت ارشاد مجوز داشته اما برگه اجازه برگزاری برای آغاز بلیت‌فروشی به آن داده نشده است.
روزنامه شرق با درج عنوان هر حرکتی خلاف نظر مردم شکست می‌خورد، به نقل از رسول منتجب نیا، نوشت: مردم از دولت هم انتظار تغییر دارند بنابراین وقتی مردم چنین انتظاری دارند باید نمایندگان مراقب رفتار خود باشند. معتقدم هم معتدلان، هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان مراقب باشند کاری نکنند که خلاف خواست مردم باشد. هر حرکتی خلاف خواست مردم منجر به شکست خواهد شد. اگر مردم ببینند مسئولان از خواست آنها فاصله گرفته‌اند؛ به آنها پشت می‌کنند.
این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «جدایی حدادعادل از مجلس»، «از حمله به هاشمی تا انتقاد به رئیس‌جمهور در آخرین نطق‌های دلواپسان» و «تطهیر کالا‌های چینی با نام اروپا» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «پیامد تأخیر در تأیید یا رد «ترمیم کابینه»» نوشته سیدمصطفی هاشمی‌طبا وزیر و معاون دولت‌های جنگ و سازندگی را به چاپ رساند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.