آخرین اقدامات انجام شده برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها

معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان به تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای ورود زنان به ورزشگاه ها پرداخت و گفت: لازم است شرایطی برای حضور خانواده‌ها در ورزشگاه ها فراهم شود.

رباب شهریان در نشست هم اندیشی با جوانان منتخب که امروز با حضور معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، تاکید کرد: حضور زنان در ورزشگاه ها، مطالبه زنان جامعه است نه زنان فعال در عرصه ورزش. ما به منظور فراهم کردن سازوکار لازم برای حضور زنان در ورزشگاه ها کار کارشناسی و بررسی‌های لازم را انجام دادیم و رشته‌هایی که امکان حضور زنان برای تماشای مسابقات آنها وجود دارد را از سایر رشته ها تفکیک کردیم.
وی تصریح کرد: حضور زنان در ورزشگاه ها برای تماشای مسابقات رشته‌هایی مانند کشتی و شنا ضرورت ندارد اما امکان حضور آنها در رشته های دیگر وجود دارد و باید شرایط لازم فراهم شود.
معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ضرورت همکاری با برخی دیگر از نهادها برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها، اظهار کرد: به وجود آوردن هماهنگی‌های لازم زمانبر است.
شهریان با اشاره به حضور خانواده ها در ورزشگاه ها برای تماشای برخی از مسابقات، گفت: زمان برگزاری مسابقات تکواندوی مردان در دهه فجر ، خانواده‌ها در ورزشگاه ها حضور یافتند و مشکلی نیز به وجود نیامد. بحث اصلی ما ضرورت حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌هاست چون ممکن است مادری علاقه داشته باشد در کنار همسرش بازی فرزند خود را در میدان مسابقه تماشا کند. در این شرایط لازم است شرایط برای حضور خانواده ها در ورزشگاه‌ها مهیا شود.
به گزارش ایسنا، محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز در ابتدای این نشست درباره علت دعوت از معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده برای دیدار با جوانان منتخب، اظهار کرد: جوانان در گفت‌وگو با ما انتظار و توقعاتی را مطرح می کنند و ما تلاش می‌کنیم این موضوعات را به مراجع مربوطه منتقل کنیم اما قصد داریم با برگزاری جلساتی با مسئولان ارشد کشور که این جلسات تا پایان سال جاری ادامه می یابد امکان ارتباط مستقیم جوانان با مسئولان را فراهم کنیم تا آنان خواسته های جوانان را به هیات دولت منعکس کنند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.