جان کری: همه بر حفظ یکپارچگی سوریه تاکید دارند

وزیر خارجه آمریکا از تاکید کلیه بازیگران در درگیری سوریه از جمله ایران بر حفظ یکپارچگی و جلوگیری از تفرقه گرایی در این کشور خبر داد.

به نقل از ایتارتاس، کنفرانس مطبوعاتی مشترک میان وزرای خارجه آمریکا، روسیه و «استفان دی میستورا»، نماینده سازمان ملل در امور سوریه برگزار شد.
بر اساس این گزارش، «جان کری» از درخواست کلیه اعضای گروه بین المللی حامیان سوریه از همه طرف های درگیری مبنی بر جدا کردن خود از گروه های تروریستی داعش و النصره خبر داد.
وی همچنین گفت: همه طرف ها به خصوص روسیه، ایران و بازیگران کلیدی منطقه بر حفظ وحدت سوریه و جلوگیری از فرقه گرایی در این کشور تاکید کردند. تنها مساله باقیمانده، تبدیل (این توافق ضمنی) به یک معاهده است.
«کری» افزود: همه طرف های درگیر در مساله سوریه نیاز به توافق آراء برای رسیدن به صلح در این کشور دارند.
وزیر خارجه آمریکا همچنین با اشاره به مناطق غیر قابل دسترس در حومه شهر حلب گفت: از ابتدای ژوئیه در صورتی که «برنامه غذای سازمان ملل» توانایی دسترسی به هر یک از این مناطق (در حومه شهر حلب) نداشته، گروه حامیان بین المللی سوریه از «برنامه غذای سازمان ملل» می خواهد تا فورا برای رساندن کمک غذایی از راه هوایی به این بخش ها اقدام کنند. حامیان بین المللی سوریه از این برنامه حمایت کرده و از همه طرف ها می خواهند تا محیطی امن برای (اجرای) این برنامه محیا کنند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.