کاخ سفید: مشاور اوباما در جلسه شنود درباره توافق هسته‌ای شرکت نمی‌کند

درپی فراخوان مشاور رییس جمهور آمریکا به جلسه شنود مجلس نمایندگان این کشور پیرامون اظهارت جنجالی وی در مورد توافقنامه هسته‌ای ایران کاخ سفیدحضور وی دراین جلسه شنود را تهدیدی علیه استقلال رییس جمهور آمریکا خواند وگفت که وی در این نشست حضور نخواهد داشت.

بن رودز معاون رایزن امنیت ملی اوباما هفته پیش در گفتگو با نشریه نیویورک‌تایمز آمریکایی گفته بود دولت اوباما برای متقاعد کردن اذهان عمومی جامعه آمریکا از بی تجربگی روزنامه‌نگاران نوپا و بی اطلاع برای بازتاب بخشیدن به ارزش‌های توافقنامه هسته‌ای با ایران استفاده کرده و فضای مناسبی را برای تحقق این توافقنامه به‌وجود آورده بوده است.
قانون‌گذاران آمریکایی بویژه تندروهای مخالف برجام با استفاده از این اظهارات رودز، او را به حضور در یک جلسه شنود در مقابل کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا فراخواندند که قرار بود روز سه‌شنبه دراین نشست حضور پیدا کند.
به گفته فاکس‌نیوز نیل اگلستون مشاور حقوقی کاخ سفید شب گذشته در نامه‌ای به جیسون چافستس رییس کمیته نظارت مجلس به اواطلاع داد که رودز در این جلسه شنود شرکت نخواهد کرد.
بر همین اساس اگلسون دراین نامه گفته است که شرکت رودز دراین جلسه شنود تهدیدی علیه استقلال مقام ریاست جمهوری آمریکا محسوب می‌شود و درچنین صورتی رییس جمهور آمریکا قادر نخواهد بود از مشورت‌ها و راهنمایی های بی پرده مشاوران خودبهره ببرد وبه همین دلیل از رودز خواسته شده است که در این نشست شرکت نکند.
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید نیز در واکنش به جنجال‌های مربوط به این مسئله به خبرنگاران گفت که کمیته مذکور بهتر است بجای بن رودز از سناتور جوان آمریکایی تام کاتون که به دروغ‌پراکنی در مورد توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهان اقدام کرده دعوت کند تا به سوالات این کمتیه پاسخ بدهد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.