انتقاد «اردوغان» از ریاکاری غرب در قبال تروریسم

رئیس جمهور ترکیه که این روزها کشورش تاوان سیاست های غلط وی در منطقه را پس می دهد رویکرد متحدان غربی خود در قبال تروریسم را ریاکارانه خواند.

به نقل از حریت دیلی، «رجب طیب اردوغان» رئس جمهور ترکیه کشورهای دارای صنایع قوی تسلیحاتی را به ارائه تسلیحات به گروه های تروریستی متهم کرد و از کشورهای غربی به خاطر اتخاذ رویکرد ریاکارامه در پاسخ به حملات در بخش های مختلف جهان انتقاد کرد.
وی در سومین کنفرانس وزرای مسئول آب کشورهای اسلامی در استانبول گفت بزرگترین مشگل امروز جهان خود ترورییسم نیست بلکه ریاکاری و برخورد دوگانه با تروریسم و سازمان های تروریستی است و این رویکرد ریاکارانه بزرگترین حمایت از تروریسم است.
وی گفت برخی کشورهای دارای صنایع تسلیحاتی قوی بطور دانسته به تروریست ها سلاح می فروشند و ما می دانیم که این کشورها کدام کشورها هستند.
اردوغان که ظاهرا خودش زخم خورده سیاست های مشابه غلط خود در منطقه است در ادامه گفت: به خاطر ماهیت تروریسم نهایتا این گروه ها به همان کشورهای حامی خود حمله خواهند کرد و این اجتناب ناپذیر است.
وی با اشاره به کمک تسلیحاتی آمریکا به گروه های کرد سوری که محل اختلاف آنکارا و واشنگتن استف گفت: در حال حاظر برخی از این سلاح ها علیه ترکیه استفاده می شوند.
اردوغان در ادامه مدعی شد سلاح های استفاده شده در انفجار روستای تانیشیک در استان دیاربکر توسط گروه تروریستی پ ک ک از جمله این تسلیحات است.
ترکیه شبه نظامیان کردهای سوری را گروهی تروریستی و وابسته به پ ک ک می داند در حالیکه آمریکا کردهای سوری را متحد خود در درگیری های سوریه محسوب می کند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.