​پنتاگون: در ۵ ماه گذشته فقط ۵ درصد از مناطق تحت تصرف داعش پس گرفته شده

سخنگوی پنتاگون بااشاره به اینکه عملیات مشترک نیروهای ائتلاف تاکنون موفق شده اند ۴۵ درصد از مناطق تحت اشغال داعش را تصرف کنند گفت، در ۵ ماه گذشته فقط ۵ درصد از این مناطق از اشغال داعش خارج شده است.

درحالی که در ماه دسامبر سال گذشته دولت اوباما اعلام کرده بود که عملیات مشترک نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا موفق شده اند ۴۰ درصد از مناطق تحت اشغال نیروهای تروریستی داعش را آزاد کنند، پیتر کوک سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون وزارت دفاع آمریکا شب گذشته اعلام کرد که درفاصله ۵ ماه گذشته برغم افزایش حملات هوایی علیه مواضع تروریستها، فقط ۵ درصد دیگر از مناطق اشغالی به تصرف نیروهای ائتلاف در آمده است.
به گفته وی حدود ۱۶ تا ۲۰ درصد این مناطق درخاک سوریه از تصرف نیروهای داعش خارج شده است.
این درحالی است که جیمز کلپر مدیر امنیت ملی آمریکا در نشست شنود هفته گذشته در سنای آمریکا به صراحت گفت که با وجود افزایش حملات و اعزام نیروهای متخصص آمریکایی به عراق بازپس گرفتن شهر موصل از نیروهای داعش در باقی مانده دوران ریاست جمهوری اوباما غیرممکن خواهد بود.
همزمان با ادعای مقامات نظامی آمریکا مبنی بر این که حملات این کشور در ماه های اخیر موفق به از میان بردن صدها میلیون دلار از منابع مالی ودرآمدهای نفتی داعش شده است، برت مک گورک فرستاده ویژه رییس جمهور آمریکا به منطقه نیز روز گذشته مدعی شد که نیروهای داعش در حال تحلیل رفتن هستند.
درهمین زمان وزیر خارجه آمریکا نیز روز گذشته در وین به خبرنگاران اطلاع داد که این کشور با رهبران سایر کشورها بر سر لغو ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی به توافق رسیده است و قدرت های بزرگ درنظر دارند برای تقویت دولت تازه لیبی در مقابله با داعش به این کشور سلاح ارسال کنند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.