دست قطع شده درزنجان باموفقیت پیوندزده شد

عمل پیوند دست در مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان بر بیماری که دست وی از مچ بر اثر برخورد با داس برقی قطع شده بود با موفقیت انجام شد.

سرپرست تیم این جراحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عمل پیوند بر دست زن 40 ساله ساکن شهرستان ایجرود پنجم آذر امسال انجام شد.
دکتر رامین فرزام اظهارکرد: بیمار پس از این حادثه بلافاصله برای انجام خدمات درمانی به بیمارستان ایثار ایجرود منتقل شده بود که برای پیوند دست به مرکز آموزشی درمانی و تخصصی آیت الله موسوی زنجان اعزام شد.

وی افزود: انتقال به موقع بیمار و عضو قطع شده موجب شد عمل پیوند دست در مدت چهار ساعت و توسط تیم متبحر جراحی این مرکز انجام شود.

این متخصص ارتوپدی و فلوشیب دست مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان گفت: برای عمل موفقیت آمیز پیوند دست معیارهایی مانند انتقال بهنگام عضو قطع شده، تیم جراحی متخصص و کارآمد و از همه مهمتر نبود هیچ نوع بیماری زمینه ای در بیمار تحت عمل باید وجود داشته باشد. 

وی وضعیت پیوند دست قطع شده بیمار را خوب ارزیابی کرد و گفت: این بیمار پس از 15 روز انجام مراقبت های ویژه از مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان ترخیص شد.
فرازم خاطرنشان کرد: این بیمار برای اطمینان از سلامت کامل و بررسی عضو قطع شده تحت نظر خواهد بود.

به گفته این متخصص ارتوپدی، وجود امکانات و شرایط لازم از قبیل تجهیزات و تیم جراحی کارآمد، امکان عمل پیوند دست را در استان زنجان فراهم کرده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.