​کره جنوبی و ایران توافقنامه همکاری محیط زیست امضا کردند

کره جنوبی و ایران روز سه شنبه با امضای یک توافقنامه، بر تقویت و ارتقای سطح همکاری های دوجانبه در عرصه محافظت از محیط زیست تاکید کردند.

 این یادداشت تفاهم را «یون سیونگ کیو» وزیر محیط زیست کره جنوبی و خانم «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران در سئول امضا کردند.
امضای این سند همکاری تازه ترین اقدام از سوی دو کشور در راستای برنامه ریزی بلندمدت آنها برای گسترش همکاری در عرصه های مختلف تجاری و اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.
از جمله بندهای این یادداشت تفاهم همکاری در عرصه تبادلات و اطلاع رسانی متقابل در باره مدیریت بر زباله و حراست از زمین های مرطوب است.
بر اساس گزارش منتشره وزارت محیط زیست کره جنوبی، دو کشور موافقت کرده اند که چندین همایش تخصصی در باره وضعیت محیط زیست برگزار کرده و در باره فناوری ها و سیاستگذاری های خود در زمینه محیط زیست به یکدیگر اطلاع رسانی کنند.
«یون» در مصاحبه ای پس از امضای توافقنامه ، این را اولین گام مهم و اثرگذار در راستای گسترش همکاری های محیط زیستی دو کشور کره جنوبی و ایران دانست و گفت از این پس راه برای اطلاع رسانی متقابل در باره مسائل فوق و زیست محیطی هموار شده است.
بر اساس این سند طرفین قول داده اند که تمامی تلاش خود را برای از میان برداشتن چالش های زیست محیطی و محیط زیستی در دو کشور و در سطح جهانی بکار گیرند.
این توافقنامه نیز از جمله اسنادی است که طرفین بتازگی در راستای توسعه مناسبات خود امضا کرده اند. بیشترین سندها و قراردادهای همکاری در جریان سفر اوایل ماه جاری میلادی «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران امضا شد.
بر اساس این اسناد و توافق طرفین، ارزش تبادلات تجاری ایران و کره جنوبی که اکنون بالغ بر شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار است تا پنج سال دیگر به حدود ۳۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.
معصومه ابتکار به منظور شرکت در هفتمین کنفرانس بین المللی «رهبران – آسیا ۲۰۱۶» که نمایندگان بیش از ۲۰ کشور در آن حضور دارند و از امروز سه شنبه فعالیت دو روزه خود را در سئول آغاز کرده، در کره جنوبی بسر می برد.
وی امروز در مراسمی که از سوی دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک شهر سئول ترتیب داده شده بود به دریافت دکترای افتخاری علوم سیاسی این دانشگاه نائل آمد.
قرار است «ابتکار» فردا – چهارشنبه – با «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی نیز دیدار و گفت وگو داشته باشد.
دیدار با نمایندگان شرکت ها، صاحبان صنایع و کمپانی های بزرگ کره ای فعال در حوزه محیط زیست، از دیگر برنامه های رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشورمان در سفر به کره جنوبی اعلام شده است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.