سرعت شبکه تلفن های همراه از سال آینده افزایش می یابد

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت: بحث افزایش سرعت در شبکه تلفن های همراه (ال.تی.یی- LTE) از اوایل سال آینده به صورت جدی دنبال می شود.

«ناصرعلی سعادت» در یک نشست خبری افزود: اختصاص پروانه «ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت (اف.سی.پی- FCP)» به همه متقاضیان، سبب خواهد شد ورود جدی تری به بحث افزایش سرعت در شبکه تلفن های همراه (ال.تی.یی-LTE) داشته باشیم. 
ال.تی.یی مخفف Long Term Evolution است و شاخه ای از 4G به شمار می رود که به دنبال دستیابی به سرعت های تعریف شده در این استاندارد است.
4G نسل چهارم شبکه های موبایل است که حداکثر می تواند سرعت یکصد مگابیتی روی گوشی موبایل و تبلت در اختیار شما قرار دهد.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور تاکید کرد ورود به بحث افزایش سرعت در شبکه تلفن های همراه فرصتی برای دارندگان پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت است. 
سعادت درباره تمدید انحصار «ایرانیان نت» برای طرح فیبر نوری گفت: چنین مصوبه ای تا امروز روی تارنمای سازمان تنظیم مقررات رادیویی درج نشده است، بنابراین نمی شود درباره آن صحبت کرد.
به نوشته تارنمای شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت، 20 درصد سهام این شرکت متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران (شرکت ارتباطات زیرساخت به نمایندگی از وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات) و بقیه آن متعلق به بخش خصوصی و تعاونی (شرکت گسترش الکترونیک سینا، شرکت گسترش الکترونیک، شرکت سرمایه گذاری فناوران توسعه ارتباطات پایوران و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت) است. 
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.