پیش‌بینی ورایتی از گلدن گلوب پیش‌رو

رقابت سخت میان «مکس دیوانه» و «افشاگر» در شاخه بهترین فیلم، حریفان سخت «دی کاپریو» و معادلات پیچیده شاخه بهترین بازیگر درام، هیجان جوایز سینمایی گلدن گلوب را در سال 2016 دوچندان کرده است.

نشریه سینمایی ورایتی در فاصله کمتر از دو روز به مراسم هفتادوسومین دوره جوایز سینمایی گلدن گلوب اقدام به پیش‌بینی برندگان این رویداد سینمایی در شاخه‌های گوناگون کرده است.
در زیر پیش‌بینی برنگان به تفکیک شاخه‌های گوناگون آمده است:
فیلم درام
 
«مکس دیوانه: جاده خشم»
نامزدها: «کارول»، «مکس دیوانه: جاده خشم»، «بازگشته»، «اتاق»، «افشاگر»
در حالی که طیق پیش بینی بسیاری از کارشناسان، فیلم «افشاگر» به عنوان برنده شاخه‌ بهترین فیلم درام جوایز گلدن گلوب در سال 2016 معرفی می‌شود اما از آنجا که این رویداد سینمایی انتخاب‌های خلاف انتظاری در مقایسه با جوایز اسکار دارد، پیش‌بینی برنده این شاخه فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» است.
این اکشن که فروش بسیار خوبی داشته از آغاز اکران با تحسین منتقدین همراه بوده است و از سویی دیگر ساخته «جورج میلر» درکشورهای خارجی نیز با اقبال بسیار بیشتری در مقایسه با فیلم « افشاگر» برخوردار است و همین امر می‌تواند در رای گیری انجمن مطبوعات خارجی‌ هالیوود تاثیرگذار باشد.
فیلم کمدی/ موزیکال
نامزدها: «جوی»، «بیگ شورت»، «مریخی»، «جاسوس»، «فاجعه»
پس ازنمایش آغازین فیلم «مریخی» ساخته فضایی «ریدلی اسکات» در جشنواره فیلم تورنتو بسیاری جایزه بهترین فیلم کمدی/موزیکال گلدن گلوب را برای این فیلم کنار گذاشتند اما ناگهان کمدی «کمبود بزرگ» به عنوان یک رقیب جدی خود را مطرح کرد و حتی در جوایز اسکار نیز در شاخه بهترین فیلم از شانس‌ها محسوب می شود.
تقابل اصلی در این شاخه میان این دوفیلم است که منتقدین نشریه ورایتی در نهایت «کمبود بزرگ» را به عنوان برنده جایزه بهترین فیلم کمدی موزیکال گلدن گلوب پیش‌بینی کردند.
کارگردانی
 
ریدلی اسکات
نامزدها: «تاد هاینس»، «آلخاندرو گونزالز ایناریتو»، «تام مک‌کارتی»، «جیمز میلر»، «ریدلی اسکات»
در جوایز گلدن گلوب اغلب مواقع برنده جایزه بهترین فیلم درام‌ و کارگردانی هماهنگ هستند اما این اتفاقی است که شاید امسال رخ ندهد. در حالی که ساخت فیلم «مکس دیوانه» یک دستاورد بزرگ برای «جورج میلر» محسوب می‌شود، مطمئنا «ریدلی اسکات» کهنه کار برای ساخت فیلم «مریخی» طرفداران زیادی در بخش بهترین کارگردانی خواهد داشت.
همچنین فیلم «مریخی در رقابت با «کمبود بزرگ» شانس کمتری در شاخه بهترین فیلم کمدی خواهد داشت و همین امر شانس «ریدلی اسکات» در شاخه کارگردانی افزایش می‌دهد.
بازگر زن درام
نامزدها: «کیت بلانشت»، «بری لارسن»، «رونی مارا»، «سیرشا رونان»، «آلیسیا ویکاندر»
در شاخه‌ای که رقابتی‌ترین بخش امسال جوایز گلدن گلوب است، «کیت بلانشت»، «سیرشا رونان»،«بری لارسن» که هر سه شانس اصلی اسکارنیز هستند رقابت سختی خواهند داشت و البته«رونی مارا» و«آلیشا و یکاندر» نیز که استودیوهای فیلمسازی اصرار دارند آنها را بازیگر نقش مکمل در نظر بگیرند نیز در این بخش بدون شانس نخواهند بود.
«کیت بلانشت» که سال گذشته برنده اسکار شده مسلما امسال شانس کمتری برای کسب یک جایزه مهم دیگر خواهد داشت و«ویکاندر» و «مارا» نیز زیر سایه ابهامات پیرامون شاخه رقابتی خود مواجه هستند؛ بنابراین رقابت اصلی میان «بری لارسن» (ااتاق) و «سیرشا رونان» (بروکلین) خواهد بود که ورایتی شانس «رونان» را اندکی بیتشر می‌داند.
بازیگرمرد درام
 
لئوناردو دی‌کاپریو
نامزدها: «برایان کارنستون»، «لئوناردو دی‌کاپریو»، «مایکل فاسبندر»، «ادی ردماین»، «ویل اسمیت»
به نظر می‌رسد بالاخره امسال سال «لئوناردو دی کاپریو» است و جوایز گلدن گلوب می‌تواند نقطه آغاز درخشش و جهش او به سمت جایزه اسکار باشد. البته «برایان کارسنتون» برای بازی در فیلم «ترومبو» و «مایکل فاسبندر» برای بازی در نقش «استیو جابز» رقبای سختی برای«دی کاپریو» خواهند بود، «دی کاپریو» پیش از این دوبار جایزه گلدن گلوب کسب کرده است.
بازیگر مرد کمدی
نامزدها: «کریستین بیل»، «استیو کارل»، «مت دیمون»، «آل پاچینو»، «مارک روفالو»
«مت دیمون» شانس اصلی به خانه بردن جایزه گلدن گلوب در این شاخه خواهد بود چرا که بازی عمدتا انفرادی و درخشانی در فیلم «مریخی» در نقش یک فضانورد داشته است. «کریستین بیل»، «آل پاچینو»، «مارک رافلو» به ترتیب شانس‌های بعدی این شاخه از جوایز گلدن گلوب خواهند بود.
انیمیشن
 
انیمیشن Inside Out
نامزدها: «آنومالیسا»، «دایناسور خوب»، «Inside Out»، «فیلم بادام زمینی»، «شان دشیپ» (گوسفند ناقلا)
انیمیشن «Inside Out» محصول پیکسار امسال شانس اصلی و بی چون و چرای جوایز گلدن گلوب و اسکار است و انیمیشن‌هایی نظیر «آنومالیسا» گرچه در سطح بالای کیفی قرار دارند اما به ندرت در مدار علایق جوایز گلدن گلوب قرار می‌گیرد.
فیلم خارجی
نامزدها: «شمشیرباز» (فنلاند، آلمان، استونی)، «موستانگ» (فرانسه)، «پسر سائول» (مجارستان)، «گواهی برند جدید» (بلژریک، فرانسه، لوگزامبورگ)، «باشگاه» (شیلی)
فیلم مجارستانی «پسر سائول» ساخته «لاسلو نمس» پس از نمایش آغازین در جشنواره کن و کسب جایزه بزرگ این رویداد سینمایی نام خود را به عنوان یکی از پرامیدترین فیلم‌های فصل جوایز سینمایی معرفی کرد، اتفاقی که در نهایت افتاد و این فیلم از سوی بسیاری از نهادهای سینمایی به عنوان بهترین فیلم خارجی سال شناخته شد و به سختی می‌توان در این شاخه شانسی برای دیگر فیلم‌ها قائل بود.
بازیگر نقش مکمل مرد: «مارک رایلنس» (پل جاسوس‌ها)
بازیگر نقش مکمل زن: «جنیفر جیسون لی» (هشت نفرت‌انگیز)
موسیقی متن: «انیو موریکونه» (هشت نفرت‌انگیز)
فیلمنامه: «کمبود بزرگ»
هفتادوسومین دوره جوایز سینمایی گلدن گلوب روز دهم ژانویه 2016 (بامداد دوشنبه) با اجرای «ریکی جرویس» درهالیوود برگزار می‌شود.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.