زمینه های همکاری دوجانبه اقتصادی راهبردی ایران و چین بررسی شد

معاون غرب آسیا و آفریقای وزیر خارجه چین و معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزیر امور خارجه کشورمان در تهران دیدار و زمینه های همکاری دوجانبه اقتصادی و راهبردی ایران و چین در دوران اجرایی شدن برجام را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزرات امور خارجه،جانگ مینگ معاون غرب آسیا و آفریقای وزیر خارجه چین با ابراهیم رحیم پور معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز -شنبه- در تهران دیدار و گفت و گو کرد.
طرفین در این ملاقات ضمن بررسی زمینه های همکاری دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین به بررسی آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی پرداختند.
همچنین معاونان وزارت امور خارجه دو کشور با اشاره به روابط خوب فیمابین در سال های گذشته و به خصوص در دوران تحریم پیرامون همکاری های اقتصادی ایران و چین در دوران اجرایی شدن برجام (پساتحریم) و در چهارچوب همکاریهای راهبردی بحث و تبادل نظر کردند.
جانگ مینگ معاون منطقه ای وزارت امور خارجه چین پیش از این در دی ماه 1393 نیز به تهران سفر کرده بود.
به گزارش ایرنا، جانگ مینگ معاون وزیر امور خارجه چین عصر امروز -شنبه- با محمد جواد ظریف در دیدار و در مورد روابط دوجانبه و منطقه ای با وی، گفت و گو کرد.
وی که قبل از سفر به تهران، به عربستان سفر کرده بود با اشاره به جایگاه مهم و نقش عربستان و ایران در تحولات منطقه گفت: ما رویکردهای جمهوری اسلامی ایران را در سیاست خارجی خود، رویکردی عاقلانه ارزیابی می کنیم و چین در جهت کمک به صلح و امنیت از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.
وزارت کشور عربستان شنبه هفته گذشته اعلام کرد که عالم روحانی شیعه آیت الله نمر باقر النمر را به همراه 46 نفر دیگر اعدام کرده است.
این اقدام عربستان با واکنش های مختلف مسلمانان در کشورهای اسلامی مواجه شد.
در این میان گروهی از افراد خودسر به اماکن دیپلماتیک کشور عربستان در تهران و مشهد تعرض کردند و عربستان سعودی یکشنبه گذشته به این بهانه و در یک اقدام انفعالی قطع روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.