آزادی آخرین زندانی کویتی از زندان گوانتانامو

آخرین زندانی کویتی محصور در زندان گونتانامو پس از تحمل 14 سال حبس به صورت غیرقانونی و چندین نوبت شکنجه به کشور خود منتقل شد.

فایز الکندری که در جریان جنگ افغانستان به اتهام همکاری با گروه تروریستی طالبان توسط نیروهای آمریکایی بازداشت شده بود، پس از پیگیری های فراوان دولت کویت از این زندان آزاد شده و به کشور خود بازگشت.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) طی بیانیه ای ضمن اعلام خبر آزادی وی اضافه کرده است: بنا به قوانین جنگی، آزادسازی کندری نمی تواند تهدیدی مستمر برای امنیت امریکا باشد.
پیش از این روزنامه 'نیویورک تایمز' با انتشار بخشی از پرونده فایز الکندری (40 ساله) فاش کرده بود وی از اعضای فعال گروه تروریستی القاعده بوده و نفوذ بالایی میان اعضای این گروه در افغانستان داشته است.
این در شرایطی است که فایز الکندری هرگز به ارتکاب هیچ جرمی متهم نشد و همواره بر بی گناهی خود تاکید می کرد.
قرار است این زندانی کویتی که با محدودیت سفر نیز مواجه است پس از سپری کردن معالجات جسمی و روحی تحت نظر مراکز توانبخشی دوره هایی درمانی را پشت سر بگذارد.
پیش ازاین 11 تبعه کویتی دیگر نیز که به دست نیروهای امریکایی در افغانستان بازداشت شده و در گوانتانامو در بند بودند پس از درخواست های مکرر دولت کویت آزاد شده و به کشور خود بازگشتند. 
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.