«شان پن» تحت بازجویی پلیس

مصاحبه مخفیفانه «شان پن» کارگردان و بازیگر اسکاری با «ال‌چاپو» جنجالی‌ترین قاچاقچی بین‌المللی مواد مخدر باعث شد تا تحت بازجویی پلیس مکزیک قرار گیرد.

«یواکین گازمن» مشهور به «الچاپو»  جولای دو سال پیش در شهر مازاتلان مکزیک دستگیر و زندانی شد ولی سال میلادی گذشته برای چندمین بار از زندان گریخت.
برای اولین بار مصاحبه با این قاچاقی بزرگ مواد مخدر در مجله آمریکایی «رولینگ استون» منتشر شده است که جالب‌ترین نکته درباره آن، این است که شخص مصاحبه کننده کسی نیست مگر «شان پن»، بازیگر برنده اسکار هالیوود که پیش از این نیز سابقه روزنامه‌نگاری داشته است.
به گزارش مقامات مکزیکی، «پن» که این مصاحبه را به طور مخفیانه و به دور از چشم رسانه‌ها و مقامات امنیتی انجام داده، اکنون تحت بازجویی است. مقامات مکزیکی دلیل اصلی این بازجویی را اینگونه عنوان کرده‌اند: «شان پن» ماه‌ها با «الچاپو» در ارتباط بوده ولی مشخص نیست که چرا او پیش از این اطلاعاتی از مرد تحت تعقیب در اختیار مقامات قرار نداده است.
مصاحبه «شان پن» با «الچاپو» که در ماه اکتبر انجام شده، عصر روز شنبه منتشر شده است. این در حالی‌ است که این قاچاقی بزرگ مواد مخدر در حال فرار از دست مقامات آمریکایی و مکزیکی بوده است.
«شان پن» با همکاری «کیت دل کستیلو»، بازیگر زن مکزیکی، این مصاحبه را در محلی مخفی در اعماق یکی از جنگل‌های مکزیک انجام داده است. «کستیلو» نیز اکنون تحت بازجویی است.
«پن» اعتراف کرده زمانی‌که به نزدیکی مقصد مورد نظر رسیده‌اند، ۳۰-۳۵ فرد مسلح و حدود صد سرباز محاصره شده‌اند که هیچکدام از آن‌ها به انگلیسی صحبت نمی‌کرده‌اند و «کستیلو» در این میان نقش مترجم را ایفا می‌کرده است ولی در دومین دیدار «الچاپو» از طریق یک نوار ویدئویی پاسخ سؤالات «پن» را برای او فرستاده است که مجله آمریکایی «رولینگ استون» نیز ۲ دقیقه از این ویدئو را به مصاحبه «پن» با «الچاپو» لینک کرده است.
پس از مدتی متن مصاحبه برای تصدیق یا تصحیح برای «الچاپو» ارسال می‌شود و به گفته «پن»، او نیز در خواست هیچ‌ تغییری نمی‌دهد.
«الچاپو» در مصاحبه با «پن» گفت:«من نمی‌خواهم که از من چهره‌ای مقدس و بی‌گناه تصویر شود.
او که پیش از این قاچاقی بودن خود را انکار کرده بود، در مصاحبه با «پن» تأکید کرد:من بزرگترین منبع تغذیه هروئین، مت‌آمفتامین، کوکائین و ماری‌جوآنا در سطح دنیا بوده‌ام. من یک ناوگان بزرگ از زیردریایی‌ها، تعداد زیادی هواپیما، قایق و کامیون دارم.
«الچاپو» در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون با «پابلو امیلیو اسکوبار» (قاچاقچی کلمبیایی مواد مخدر که عنوان ثروتمندترین قاچاقچی تاریخ بشر را داشت و  ثروت خالصش تا ۳۰ میلیارد دلار می‌رسید) دیدار داشته است یا خیر، گفت: بله یک بار او را در خانه‌اش که خانه بسیار بزرگی بود ملاقات کردم».
این قاچاقی مواد مخدر همچنین درباره «دونالد ترامپ»، کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا با پوزخندی گفت: او دوست من است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.