آکادمی پزشکان ایرانی – آمریکایی از مسعود جعفری جوزانی تقدیر کرد

جلسه بزرگ آکادمی پزشکان ایرانی ـآمریکایی با تقدیم لوح تقدیر به مسعود جعفری جوزانی کارگردان فیلم ایران برگر، به پاس دستاوردهای متعدد هنری و فرهنگی وی و همچنین نمایش فیلم به پایان رسید.

به گزارش از روابط عمومی فیلم ایران برگر، آکادمی پزشکان ایرانی- آمریکایی که در سال ١٩٨٨ به وسیله جراحان و پزشکان صاحب نام ایرانی تأسیس شده است؛ در آغاز هر سال میلادی با برپایی همایشی علمی در مجتمع المپیک شهر لس آنجلس، ضمن بررسی آخرین دستاوردهای نوین در علم پزشکی و تبادل تجربیات، با دعوت از یک شخصیت فرهنگی و هنری برای سخنرانی در حوزه فرهنگ و هنر، همایش خود را به انجام می رساند.
به نظر می رسد که پس از گذشت ١٨ سال، قرعه به نام سینما افتاده است؛ چرا که این آکادمی معتبر، بخش فرهنگی همایش سال ٢٠١۶ خود را به نمایش فیلم سینمایی ایران برگر و سخنرانی مسعود جعفری جوزانی با موضوع فرهنگ ایرانی اختصاص داد.
وحید مهابادی رئیس آکادمی پزشکان ایرانی ـ آمریکایی پس از تشکر از حضور گوهر خیراندیش بازیگر سینمای ایران و قدردانی از دستاوردهای ارزشمند مسعود جعفری جوزانی در زمینه پژوهش، نگارش، تدریس و فیلمسازی از فیلم سینمایی ایران برگر به عنوان یک اثر ماندنی در عرصه فرهنگ شناسی یاد کرد و لوح تقدیر آکادمی را به این کارگردان باتجربه سینمای ایران تقدیم کرد.
جوزانی پس از دریافت لوح تقدیر از دست رئیس آکادمی، سخنرانی خود را با موضوع بحران در فرهنگ ایرانی آغاز کرد و ضمن اشاره به فراز و فرودهای این فرهنگ پویا و چالش های بزرگی که در این عصر با آن رو به روست؛ علت ماندگاری آن را خردگرایی موجود در جوهر و جان مایه این فرهنگ چند هزار ساله ارزیابی کرد. 
این همایش علمی که این بار با حضور هنرمندان سینمای ایران بیشتر فرهنگی ـ هنری جلوه می کرد، با نمایش فیلم سینمایی «ایران برگر» و گرفتن عکس های سلفی با سینماگران ایرانی به پایان رسید.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.