افتتاح خط ویژه مترو مهرآباد تا پایان سال

مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه از موفقیت آمیز بودن تست سرد خط ویژه فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت: تا پایان سال 94 این خط مترو با چهار ایستگاه آغاز به کار می‌کند.

هابیل درویشی صبح امروز در مراسم تست سرد خط ویژه فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه امروز یکی از مهمترین پروژه‌های مترو به طول دو کیلومتر و با چهار ایستگاه مورد تست سرد قرار گرفت گفت: خط ویژه فرودگاه مهرآباد به خط 4 مترو متصل شده و از آنجا مسافران فرودگاه می‌توانند به سراسر تهران سفر کنند.
وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روزانه 50 هزار مسافر از این خط ویژه استفاده می‌کنند گفت: این خط بسیار ویژه است و حتی طراحی قطار و مبلمان آن بر اساس استانداردهای جهانی و خاص طراحی شده است.
وی با بیان اینکه تا پایان سال 94 این خط افتتاح و به عنوان عیدی تقدیم مردم تهران می‌شود، گفت: قطارهای این خط برقی بوده و تمام قطارها توسط نیروهای متخصص ایرانی ساخته شده است.
مدیر عامل شرکت مترو با بیان اینکه برای احداث این خط 400 میلیارد تومان هزینه شده که با مشارکت بانک شهر این خط مترو ساخته شده است، گفت: قطار این خط قابلیت آن را دارد که بدون راهبر حرکت کند اما فعلا تصمیم بر این است که توسط شخص راهبر هدایت شود.
وی با بیان اینکه واگن‌های ویژه این خط در حال حاضر در انبار قرار دارد و پس از انجام موفقیت آمیز تست‌های مختلف وارد خطوط شده و مسافرگیری می‌کند گفت: این خط نیز به مانند سایر خطوط با تجهیزات کامل از جمله پله برقی و … احداث می‌شود و حتی برای حمل چمدان‌ها نیز مسیرهای ویژه در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه خط ویژه فرودگاه مهرآباد چهار ایستگاه دارد گفت: ترمینال 2، ترمینال 3، ترمینال 4 و بیمه اسامی ایستگاه‌های این خط هستند که از داخل سالن فرودگاه نیز دسترسی‌هایی برای مترو در نظر گرفته شده و همچنین مسافرانی که بخواهند به سمت کرج حرکت کنند نیز می‌توانند از این خط مترو استفاده کنند.
وی در خصوص کمبود واگن نیز گفت: در حال حاضر با توجه به زیر ساخت‌های موجود مترو این توانایی و قابلیت وجود دارد که تعداد مسافران مترو حداقل دو برابر شود.
درویش با بیان اینکه در حال حاضر 1000 واگن کم داریم، گفت: وظیفه دولت است که بر اساس قوانین این کمبودها را جبران کند و در حال حاضر درخواست فاینانس خرید 1008 واگن روی میز دولت قرار دارد که با امضای آن می‌توانیم با همین زیر ساخت موجود تعداد سفر با مترو را به بیش از شش میلیون ارتقا دهیم.
وی با بیان اینکه در سالهای آتی خط 6 و 7 مترو نیز به بهره برداری می رسد گفت: مطالعه خط 8 و 9، مترو اسلامشهر – تهران و فرودگاه امام خمینی (ره) نیز در حال انجام است و امیدواریم که بتوانیم این مهم را محقق کنیم.
وی در مورد زمان فعالیت ایستگاه‌های خط فرودگاه مهرآباد نیز گفت: فعلا این ایستگاه‌ها به صورت روزانه فعالیت می‌کنند اما از آنجایی که برخی پروازها شب است در حال رایزنی برای فعالیت شبانه روزی این خطوط هستیم.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.