طیب نیا: نقشه راه جامع برای همکاری های اقتصادی خارجی تهیه شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تهیه نقشه راه جامع برای همکاری های اقتصادی خارجی خبر داد و گفت: نقش هر کشور و هر دستگاه داخلی در این نقشه مشخص شده که یکی از گام های عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

علی طیب نیا روز دوشنبه در حاشیه دومین همایش ملی بهبود محیط کسب و کار گفت: زمینه های قابل سرمایه گذاری از سوی دستگاه ها و نهادهای مختلف کشور به هیات های خارجی معرفی می شود.
وی افزود: باید با پرهیز از تکرار اشتباهات گذشته، از فرصت های به دست آمده در مسیر سرمایه گذاری برای بهبود وضعیت تولید بهره ببریم. وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: معنای اقتصاد مقاومتی نیز استفاده از فرصت های موجود بین المللی برای درون زا کردن اقتصاد ملی است.

این مقام مسئول به تهیه نقشه راه جامع برای همکاری های اقتصادی خارجی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: نقش هر کشور و هر دستگاه داخلی در این نقشه مشخص شده است؛ امید می رود با عملی کردن آن بتوان از فرصت های موجود در اقتصاد جهانی استفاده بهینه کرد. 

طیب نیا همچنین بر دستیابی به رشد هشت درصدی اقتصادی بر پایه ابلاغیه مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: این میزان رشد تضمین کننده دستیابی به رفاه بیشتر عمومی و ایجاد اشتغال برای نسل های جدید است.

وزیر اقتصاد، حضور فعال مردم، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی در اقتصاد کشور را از جمله ملزومات دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی برشمرد. وی ادامه داد: بهبود محیط کسب و کار به عنوان یکی از راهبردهای مهم اقتصادی از ابتدای کار دولت یازدهم در نظر گرفته شده و اجرایی می شود.

طیب نیا به آثار و نتایج لغو تحریم ها نیز اشاره کرد و گفت: لغو تحریم ها زمینه افزایش صادرات نفت، دسترسی به منابع مالی خارجی و سرمایه گذاری بیشتر خارجی در اقتصاد ایران را فراهم می کند.

** کاهش 34 رتبه ای جایگاه ایران در بهبود کسب و کار
مقام عالی وزارت اقتصاد، درباره دومین همایش ملی بهبود کسب و کار با حضور فعالان اقتصادی نیز گفت: شناخت محدودیت های مختلف در محیط کسب و کار و برنامه ریزی جامع برای رفع آنها، در این همایش در دستور کار قرار می گیرد.

به گفته طیب نیا، در فاصله دو ساله همایش گذشته تاکنون، بر پایه گزارش بانک جهانی جایگاه ایران در بهبود کسب و کار 34 رتبه کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: هدفگذاری دولت دستیابی به رتبه دو رقمی در این عرصه است که تا دوسال پیش حائز رتبه 152 بودیم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.