معاون وزیر علوم: جهت گیری برنامه ششم، توقف رشد کمی و افزایش کیفیت در دانشگاه هاست

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جهت گیری برنامه ششم توسعه، توقف رشد کمی و افزایش کیفیت در دانشگاه هاست.

محمدحسین امید در اولین نشست کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه یزد اظهار کرد: بر اساس این جهت گیری، دانشگاه های استان لازم است با محوریت دانشگاه مادر با هم همکاری داشته و با ایجاد هم افزایی جایگاه خود را در آموزش عالی کشور ارتقا دهند.
وی با اشاره به نامطلوب بودن وضعیت بودجه سال آینده و رشد اندکی که برای آن پیش بینی می شود، تاکید کرد: دانشگاه ها باید تلاش خود را برای تنوع بخشی به منابع درآمدی و افزایش درآمدهای اختصاصی و کاهش هزینه ها افزایش دهند.
معاون وزیر علوم تصریح کرد: علی رغم محدودیت بودجه در سال آینده، ظرفیت مناسبی برای افزایش سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی به یک درصد ایجاد شده و انتظار می رود دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم بتوانند سهمیه مناسب در نظر گرفته شده برای تکمیل زیرساخت و فعالیت های پژوهشی را استفاده کنند. 
وی افزود: اعتباری نیز برای تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه ها با اولویت آزمایشگاه های مرکزی در هر استان به صورت ارزی در نظر گرفته شده است که می تواند کمک خوبی برای نوسازی ناوگان پژوهشی کشور باشد.

 سالن های ورزشی دانشگاه ها نباید خالی باشد 
محمدحسین علیزاده سرپرست فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در ششمین گردهمایی رؤسای هیئت های ورزش های دانشگاهی استان های کشور در مشهد، با اشاره به اینکه ورزش دانشگاه ها ظرفیت رشد قابل توجهی در جهان دارد، گفت: باید فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی با کمک هیئت های ورزشی استانی در راستای پویایی و اعتلای ورزش دانشجویی گام بردارد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم،وی با بیان اینکه این گردهمایی می تواند بر شروع فعالیت پرانرژی در راستای ورزش دانشجویی مؤثر باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه فعالیت های ورزش دانشگاهی در ایران هنوز نیازمند توجه و کار بیشتری است و تا جایگاه ایده آل فاصله قابل توجهی دارد؛ می توان این گردهمایی ها را مؤثر دانست.
وی با اشاره به برگزاری اجلاس ماه گذشته فدراسیون جهانی ورزش های دانشگاهی در لوزان سوئیس گفت: ۱۱ هزار ورزشکار دانشجو در المپیاد فیزو شرکت کردند که نشان از ظرفیت بالای ورزش دانشگاهی در سطح جهان دارد.
سرپرست فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه برخی اختیارات این فدراسیون باید به هیئت های استانی واگذار شود، خاطرنشان کرد: اعزام ها به خصوص در استان های مرزی باید به خود استان ها واگذار شود و وجود ۴ میلیون دانشجو در ایران ظرفیت خوبی برای توسعه ورزش در جامعه به حساب می آید، و با این ظرفیت نباید شاهد خالی ماندن سالن های ورزشی دانشگاه ها بود.
علیزاده همچنین با اشاره به کسب رتبه نهم در بیست و هشتمین دوره مسابقات یونیورسیاد ۲۰۱۵ کره جنوبی توسط تیم اعزامی دانشگاهی ایران گفت: در این مسابقات که در تیر ماه سال جاری با حضور ۱۴۴ کشور برگزار شد تیم ایران با ۱۳۲ ورزشکار حضور یافت و رتبه نهم را کسب کرد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.