نماینده پارلمان عراق:ملت ما و ایران برادر هستند ومقابل شیاطین ایستاده اند

نماینده پارلمان عراق گفت: ملت های عراق و ایران برادر هستند و در کنار هم با همه توان مقابل شیاطین و تروریست ها ایستاده اند.

عبود العیساری روز یکشنبه در جمع سران برخی عشایر و طوایف خوزستان در حسینیه سنجری اهواز با اشاره به مشترکات فراوان دو ملت ایران و عراق افزود: در طول تاریخ هیچگاه ملتها و دولت های ایران و عراق اینچنین به هم نزدیک نبوده اند و ما باید از این ظرفیت های عظیم دینی و فرهنگی برای گسترش روابط و نزدیکی هرچه بیشتر استفاده کنیم.
وی با اشاره به تلاش رژیم بعث عراق برای ایجاد دشمنی بین ملت های مسلمان و برادر ایران و عراق اظهار کرد: به برکت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و روشنگری امام خمینی(ره) و تمسک به مرجعیت دینی ملت ما و ایران یک هدف مشترک را دنبال می کنند وآن سربلندی اسلام و مسلمین و مبارزه با تروریسم و تکفیری ها است.
رئیس کمیسیون عشایر پارلمان عراق با اشاره به مودت و برادری بین عشایر خوزستان و عشایر عراق اظهار داشت: عشایر همواره سدی محکم مقابل دشمنان اسلام بوده اند و هم اکنون نقش مهم و محوری در مبارزه با تروریست ها دارند. 
العیساری ، اربعین حسینی را نمادی از برادری و وحدت دو ملت ایران و عراق توصیف کرد و افزود: در طول ایام اربعین میزبان برادران و خواهران ایرانی بودیم و ما به میزبانی و پذیرایی از عزاداران امام حسین(ع) افتخار می کنیم.
نماینده پارلمان عراق در ادامه تاکید کرد با هوشیاری خود اجازه نخواهیم داد دشمنان و تکفیری ها بین ملت های مسلمان عراق و ایران تفرقه و اختلاف ایجاد کنند و ما با همه توان مقابل توطئه های دشمنان اسلام ایستاده ایم و به حول و قوع الهی بر دشمنان مشترک غلبه خواهیم کرد.
وی بر توسعه ارتباطات فرهنگی و دینی بین عشایر غیور خوزستان و عشایر عراق از طریق آمد و شد شهروندان در دو سوی مرز تاکید کرد و افزود: به لطف الهی سالانه میلیون ها زائر ایرانی به عتبات عالیات می آیند و میلیون شهروند عراقی برای زیارت اماکن مقدسه بخصوص قم و مشهد به جمهوری اسلامی ایران سفر می کنند.
در این آیین آیت الله علی فلاحیان نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما و عراق در یک سنگر هستیم و با همه توان کمک می کنیم تا دولت و ملت عراق مقابل داعش و تروریست های تکفیری پیروز شوند.
وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی از تمامیت ارضی عراق دفاع می کند و اجازه نخواهیم داد توطئه های دشمنان برای تجزیه عراق عملی شود.
فلاحیان ابراز امیدواری کرد همکاری اقوام عشایر عرب در دو سوی مرز بهتر و عمیق تر شود و زمینه های همکاری ها توسعه و گسترش یابد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.