ورزشگاه نقش جهان پذیرای مسابقات لیگ برتر فوتبال در فصل آینده

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان از آماده شدن ورزشگاه نقش جهان اصفهان برای برگزاری مسابقات فوتبال لیگ برتر خبر داد.

سید مناف هاشمی در مورد آخرین وضعیت ورزشگاه نقش جهان اصفهان افزود: امروز (دوشنبه) نشستی را با کمیسیون عمران مجلس برگزار کردیم که در این نشست مصطفی مدبر مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گزارشی را از وضعیت ورزشگاه نقش جهان ارائه داد و خوشبختانه بر اساس این گزارش مردم اصفهان به زودی می توانند در این ورزشگاه حضور پیدا کنند و شاهد مسابقات تیم های محبوب خود در این ورزشگاه باشند.
وی افزود :بخش زیرساختی و سازه ای نقش جهان تا پایان سال جاری به اتمام می رسد و با کاشت چمن و اضافه کردن تجهیزات برگزاری مسابقات حرفه ای این ورزشگاه در لیگ برتر فوتبال سال آینده ورزشگاه اصلی تیم های اصفهانی خواهد بود.
معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تجربه مثبت حضور بخش خصوصی در طرح ورزشگاه نقش جهان اصفهان گفت: حضور شرکت فولاد،تجربه ارزشمندی بود و گزارشی از روند ساخت و ساز و نحوه مشارکت بخش خصوصی در این طرح به کمیسیون عمران مجلس ارائه شد و نمایندگان مجلس قول هایی را به ما دادند که از دیگر طرح های ورزشی کشور نیز به همین شکل حمایت کنند.
هاشمی با اشاره به هزینه های سنگین نگهداری از طرحهای نیمه تمام، اظهار داشت: اینگونه طرحها که سالیان زیادی از ساخت و ساز اولیه آنها می گذرد از نظر زیرساختی کاملا فرسوده شده و سرعت فرسودگی و آسیب در این طرحها بسیار بالا و غیرقابل جبران است . هزینه نگهداری از یک طرح تکمیل شده بسیار کمتر از نیمه تمام است چرا که از نظر مهندسی طرحی که به پایان رسیده کمتر در معرض خطرهای مختلف فیزیکی است.
وی افزود: بر همین اساس برای تکمیل طرح های نیمه تمامی که از ساخت و ساز آنها بیش از ۱۵ سال می گذرد ناچاریم که آن ها را بازسازی و از نظر زیرساخت هم کار را از اول شروع کنیم و گاهی هزینه ایجاد یک طرح جدید با همان مختصات کمتر از تکمیل آن است . امیدوارم در سال های آینده هیچ طرحی سرنوشتی به این شکل پیدا نکند و در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.
طرح ورزشگاه نقش جهان که در ابتدا به ورزشگاه بزرگ یا ورزشگاه المپیک (دهکده المپیک) معروف بود در سال ۱۳۶۷ تعریف و کلنگ آن پس از ایجاد موسسه ای به نام ورزشگاه بزرگ به منظور پیگیری مراحل ساخت آن، در سال ۱۳۶۸ از سوی مدیرعامل وقت این موسسه به زمین زده شد.
فعالیت های آغازین ساخت این ورزشگاه از سال ۱۳۷۲ شروع شد وبا خاکبرداری در سال ۱۳۷۴ ادامه پیدا کرد . در ۲۹ مرداد ۱۳۷۵ عملیات اجرایی این ورزشگاه آغاز شد.
فاز نخست این ورزشگاه در سال ۱۳۸۱ افتتاح شد و فقط برای مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار می گرفت که تیم سپاهان در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ بازی های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می کرد. در سال ۱۳۸۶ این ورزشگاه برای ساخت فاز دوم تعطیل شد. در ۸ آذر ۱۳۹۳، وزارت ورزش و جوانان، مدیریت اجرایی ورزشگاه نقش جهان را برای تکمیل و بهره برداری آن به مجتمع فولاد مبارکه واگذار کرد.
به گفتهٔ مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، این ورزشگاه قرار است در ۲۰ ماه و در سال ۱۳۹۵ تکمیل شود. بهره برداری از این ورزشگاه به مدت ۲۰ سال به باشگاه سپاهان واگذار شده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.