خالق «قصه های مجید»، همچنان در CCU ممنوع الملاقات است

فرزند هوشنگ مرادی کرمانی از حضور این نویسنده در بخش مراقبت‌های ویژه خبر داد و گفت:‌ پدرم پس از عمل جراحی قلب هنوز به بخش منتقل نشده است.

بیژن مرادی کرمانی فرزند هوشنگ مرادی کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به وضعیت این نویسنده گفت:‌ پدرم پس از عمل جراحی قلبی که روز پنجشنبه 12 آذر داشت،‌ تاکنون در بخش مراقبت‌های ویژه CCU بیمارستان بستری است و هنوز به بخش منتقل نشده است.

وی ادامه داد: طبق نظر پزشک معالج عمل موفقیت‌آمیز بوده و برای طی کردن مراقبت‌های ویژه باید مدتی در بخش آی سی یو باشد،‌ اکنون ممنوع الملاقات است، اما گفته شده ظرف امروز و فردا به بخش منتقل خواهد شد.

مرادی تصریح کرد: پدرم روز شنبه گذشته به دلیل درد در قسمت سینه سمت چپ به پزشک مراجعه کرد،‌ پزشک معالج پس از معاینه به این نتیجه رسید که باید هر چه سریعتر تحت عمل جراحی قرار گیرد،‌ البته 8 سال پیش نیز پدرم عمل جراحی قلب را پشت سر گذرانده بود.

در سال 1353 داستان «قصه‌های مجید» را خلق می‌کند، داستان پسر نوجوانی که همراه با «بی بی» پیر زن مهربان، زندگی می‌کند. همین قصه‌ها، جایزه مخصوص «کتاب برگزیده سال1364» را نصیب وی ساخت.

هوشنگ مرادی کرمانی (زاده 16 شهریور 1323 در روستای سیرچ از توابع بخش شهداد کرمان) نویسنده معاصر ایرانی است. شهرت او به خاطر کتاب‌هایی است که برای کودکان و نوجوانان نوشته‌است.
مرادی کرمانی که با «قصه‌های مجید» شهره شد،‌ جوایز متعدد داخلی و بین‌المللی را کسب کرده است،  اولین جایزه نویسندگی‌اش به خاطر «بچه‌های قالیبافخانه» بود که در سال 1359 جایزه نقدی شورای کتاب کودک و جایزه جهانی اندرسن در سال 1986 را به او اختصاص داد.

آثار او به زبان‌های آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، هلندی، عربی، ارمنی و هندی ترجمه شده است. اما اولین اثری که از او به زبان انگلیسی ترجمه شده بود داستان «سماور» از «قصه‌های مجید» بود که برای یونیسف فرستاده شد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.