تهدید رییس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا از سوی عربستان

رییس فدراسیون فوتبال سعودی با تهدید و تحت فشار قرار دادن رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا،گفت: در صورتی که AFC در درگیری که با ایران داریم به سود ما رای صادر نکند،فشار بر شیخ سلمان بحرینی را افزایش داده و به وی برای تصدی ریاست فیفا رای نخواهیم داد.

به گزارش تارنمای خبری الدوری والکاس قطر، احمد بن عید ، شیخ سلمان بحرینی را که نامزد ریاست فیفا نیز شده تهدیده کرده که اگر از نفوذش برای صدور رای بر علیه ایران در نشست آتی کمیته انضباطی AFC استفاده نکند به او فشار بیشتری وارد خواهد کرد.
رییس فدراسیون فوتبال عربستان گفته که از آرای عربستان و همپیمانانش به عنوان اهرم فشاری علیه شیخ سلمان بحرینی که نامزد انتخابات ریاست فدراسیون جهانی فیفا شده استفاده خواهد کرد. 
وی عنوان کرده که شیخ سلمان بن ابراهیم در دوسال اخیر همواره جرات محکومیت اقدامات ایرانی ها علیه تیمهای سعودی را نداشته اما این بار اگر تصمیم شجاعانه ای برای محروم کردن ایران از میزبانی نگیرد هم رای فدراسیون فوتبال عربستان و هم آرای کشورهای عربی همپیمان ریاض به سود علی ابن الحسین اردنی در انتخابات کنگره فیفا خواهد رفت.
درهمین راستا عدنان المعیبید عضور و سخنگوی فدراسیون فوتبال سعودی اظهار کرده که فدراسیون فوتبال سعودی در AFC توان مبارزه با قدرت ایران را در بالاترین نهاد حاکم بر فوتبال آسیا دارد .
وی مدعی شده که هیچ ابایی از نفوذ ایران در ای اف سی نداریم و کشورهای عربی از حمایت ۹ رای و یک کرسی در کمیته اجرایی AFC برخوردارند و کفه ترازو در رای گیری درخصوص منازعه با ایران کاملا به نفع ماست.
رییس فدراسیون فوتبال عربستان همچنین ادعا کرده است که اگر هم رای ای اف سی به نفع تیمهای سعودی صادر نشود ،تیمهای عربستانی چه درسطح ملی یا باشگاهی به هیچ عنوان در ایران بازی نمی کنند و موضوع را برای رسیدگی به فیفا ارجاع خواهند داد .
پادشاهی سعودی به دنبال قطع روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی اعلام کرده که تیمهای ورزشی این کشور دیگر حاضر به بازی درایران نیستند وبازی نمایندگان دو کشور باید در یک کشور بی طرف برگزار شود.
براساس این گزارش ،امارات متحده عربی که کورکورانه از سیاست های ریاض درمنطقه حمایت می کند هم تصمیم مشابهی درخصوص حضور نیافتن تیم های ورزشی این کشور در ایران به بهانه نبود امنیت گرفته است.
رییس فدراسیون فوتبال ایران روز گذشته در واکنش به ادعای مقام های فوتبال عربستان درمورد شرایط کشورمان،گفت: هیچ کشوری امن تر از ایران نیست. عراق، سوریه و افغانستان که برای میزبانی مشکل دارند و امنیت ندارند، مسابقات خود را در ایران برگزار می کنند. عربستانی ها اگر نخواهند بازی ها در ایران برگزار شود و کنفدراسیون فوتبال آسیا با این مسئله موافقت کند، ما هم تصمیمات دیگری خواهیم گرفت.
علی کفاشیان درمورد شایعه میزبانی قطر و لبنان برای برگزاری دیدارهای تیم های ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا افزود: این موارد صحت ندارد و آن را تایید نمی کنیم .فدراسیون فوتبال ایران تاکنون هیچ جایی را برای برگزاری دیدارهای نمایندگان کشورمان معرفی نکرده است.
کفاشیان درباره نشست آتی هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار داشت : نظر ایران برای برگزاری مسابقه در داخل کشور خودمان است و عربستانی ها نباید مسائل سیاسی را وارد فوتبال کنند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.