نزدیک به ۴۰۰ هزار سوری در معرض مرگ ناشی از سوء تغذیه

اخبار مرگ و میر ناشی از سوء‌ تغذیه در مناطق مختلف سوریه در حالی گزارش می‌شود که ساکنان سه شهرک در حومه دمشق و ادلب ناامیدانه منتظر دریافت کمک‌های غذایی وعده داده شده هستند.

بر اساس اعلام سازمان ملل در حالیکه سازمانهای انسان دوستانه به دنبال انتقال کمک‌های غذایی به منطقه مضایا در حومه دمشق، پایتخت سوریه و دو منطقه در شهر ادلب هستند، تخمین زده می‌شود نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر در ۱۵ منطقه تحت محاصره در سراسر سوریه زندگی می‌کنند.
براساس توافق انجام شده در روز شنبه، امکان ارسال محموله‌های کمک غذایی به مضایا که در حال حاضر تحت محاصره نیروهای بشار اسد، رییس جمهوری این کشور است و دو روستای کفریا و فوعه در شهر ادلب تحت کنترل شورشیان داده شده است.
طبق اعلام سازمان پزشکان بدون مرز، تخمین زده می‌شود که ۴۲ هزار نفر در مضایا دسترسی کم یا هیچ دسترسی به غذا ندارند. برهمین اساس تاکنون دست کم ۲۳ نفر در این منطقه به دلیل گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند.
گزارشها نشان می‌دهد که به دلیل گسترش سوتغذیه در این منطقه، برخی از ساکنان مضایا علف و یا حشرات را برای زنده ماندن می‌خورند.
از سوی دیگر در منطقه کفریا و فوعه دستیابی نزدیک به ۱۲۵۰۰ نفر به کمک‌های غذایی توسط گروههای شورشی مانند جبهه النصره قطع شده است.
همچنین داعش در شرق سوریه مناطقی را محاصره کرده است که امکان انتقال کمک غذایی به این منطقه نیز با محدودیت‌هایی رو به رو شده است.
مقامات سازمان ملل هشدار می‌دهند که اگر وضعیت به همین شکل ادامه یابد در این صورت تعداد افراد به خصوص کودکانی که به دلیل گرسنگی و سو تغذیه در سوریه کشته می‌شوند، افزایش خواهد یافت.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.