فائو ایران را به‌عنوان محور مدیریت بحران آب منطقه برگزید

مشاور ارشد وزیر نیرو گفت: در ایران فعالیت‌های متمرکزی با همکاری فائو برای یافتن راه‌حل‌های مناسب و حل مسئله کمبود آب انجام می‌شود و این یافته‌ها قابل تسری به کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود.

بهرام طاهری مشاور ارشد وزیر نیرو در خصوص "طرح کانون ابتکار منطقه‌ای کمبود آب فائو در ایران" که به‌منظور افزایش بهره‌وری مصرف آب در کشور انجام می‌شود اظهار کرد: در پاسخ به بحران آب در ایران، تفاهماتی با فائو انجام شد تا از لحاظ مدیریت و به کار گیری فناوری‌های جدید و به کاربری روش‌های نوین، همکاری داشته باشیم.

وی افزود: برای بهره‌گیری از کمک‌های بین المللی در کنفرانسی که ۲ ماه پیش در قاهره برگزار شد، تیم ایران با نمایندگان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، نیرو و محیط زیست حاضر شدند و امکانات و شرایط و پیشنهادات ایران را بیان کردند.

مشاور ارشد وزیر افزود: بر اساس همکاری‌های که با نماینده فائو در ایران داشتیم، قرار شد که ایران به عنوان یکی از کشورهای محوری در رابطه با بررسی مسائل کمبود و بحران آب مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: قرار بر فعالیت‌های متمرکز در ایران، برای یافتن راه‌حل‌های مناسب قابل اشاعه و تسری به دیگر کشور‌های منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است.

این مقام مسئول تأکید کرد: در این فرایند بلندمدت، بخش خصوصی و دولتی ایران، سازمان‌های بین المللی و سایر کشورها با محوریت ایران (به‌عنوان یکی از کشور‌های مد نظر) شرایط ما مورد بررسی و تحقیق قرار می‌گیرد و از آن راه‌حل‌ها بیرون کشیده می‌شود.

طاهری ادامه داد: یافتن پاسخ برای مشکل کم‌آبی تنها برای ایران نیست، به‌طوری که حتی کشور‌های پرآب اروپا و آمریکا با این مشکل روبه‌رو هستند و چالشی برای بشر به حساب می‌آید.

وی خاطرنشان کرد:  راه‌حلی که در ایران به دست می‌آید علاوه بر استفاده در ایران، قابل استفاده در کشور‌های آسیای مرکزی و غربی و شمال آفریقا است.

طاهری تصریح کرد: در این زمینه کمکهای مالی، فنی و علمی دریافت می‌کنیم، اما مطلب مهم در این زمینه آن است که ایران به‌عنوان یک کشور محوری در این رابطه دیده شده و قرار است که در یافتن راه‌حل و پاسخ‌ها بحران منطقه‌ای آب در اولویت باشد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.