آمریکا: ایران و عربستان مایل به پیشرفت روند صلح سوریه هستند

جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه گفت، ایران و عربستان تمایل دارند روند صلح سوریه پیشرفت کند.

به گزارش تارنمای وزارت امور خاجه آمریکا، کربی در نشست مطبوعاتی روزانه خود گفت: از ایران و عربستان می خواهیم که اختلاف های خود را با گفت و گو و بصورت مسالمت آمیز حل کرده، تنشها را کاهش دهند و با همکاری با یکدیگر روند صلح سوریه را به پیش برند.
اعدام شیخ نمر باقر النمر توسط دولت سعودی در شنبه هفته گذشته، موجب موجی بزرگ از محکومیت علیه این دولت از جمله در ایران شد و دولت سعودی در پی اعتراض هایی در ایران روابط دیپلمات خود را با این کشور قطع کرد.
کربی در ادامه نشست مطبوعاتی خود با اشاره به برجام و اقدام های ایران برای رسیدن به روز اجرا گفت، ایرانیها در زمینه اجرای برجام در حال پیشرفت هستند.
وی با اعلام امضای برنامه اقدام مشترک برای جلوگیری از قاچاق مواد هسته ای و رادیو اکتیو میان اردن و آمریکا، هر گونه ارتباطی بین این برنامه و برجام را رد کرد و گفت که دو کشور اردن و آمریکا مدتها بود که روی این توافق کار می کردند. 
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود، هدف این برنامه اقدام مشترک، مبارزه با قاچاق و اشاعه مواد هسته ای است و نه برنامه هسته ای یک کشور.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و ناصر جوده همتای اردنی وی، دیروز دوشنبه در جریان سفر جوده به آمریکا، توافقی موسوم به برنامه اقدام مشترک برای بهبود مبارزه علیه قاچاق مواد هسته ای و رادیواکتیو امضا کردند. 
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.