رضایی:محدودیت ویزا به آمریکا موجب حضورنیافتن برخی کشورهای اروپایی در جام تختی شد

– سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: با توجه به تصویب محدودیت ویزا به کشور آمریکا موجب شد برخی کشورهای اروپایی رغبت زیادی برای حضور در جام جهان پهلوان تختی نداشته باشند.

علیرضا رضایی، امروز( سه شنبه) در نشست خبری رقابت های بین المللی کشتی جام تختی افزود: این رقابت ها به عنوان مرحله اول انتخابی تیم ملی و مهمترین مسابقه گزینشی انتخابی تیم ملی است و افرادی که در رقابت های جهانی سهمیه المپیک را کسب کردند، نیازی به حضور در این دوره از رقابت ها ندارند.
وی درباره برخی ملی پوشان در جایزه بزرگ فرانسه نیز اظهار داشت: بعد از رقابت های جهانی، ملی پوشان نباید به حال خود رها می شدند و باید در مسابقه های بین المللی مانند جایزه بزرگ فرانسه شرکت می کردند.
سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: البته تا پایان امسال رقابت های المللی دیگری مانند یاشار دوغو و وهبی امره در ترکیه، سمباتی در مجارستان ، نیکولا پتروف در بلغارستان و الکساندر مدوید در بلاروس را پیش رو داریم .
رضایی درباره حضور نیافتن تیم روسیه در رقابت های جام تختی گفت: البته تیم کشتی پهلوانی روسیه با دوکشتی گیر در جام تختی شرکت می کند، اما حضور تیم کشتی آزاد این کشور هنوز قطعی نشده است. زیرا برنامه ها و رقابت های بین المللی زیادی در سطح جهانی وجود دارد که با جام تختی تداخل یافته است.
وی افزود: در رقابت های کشتی فرنگی جام تختی ۹ تیم شامل اوکراین ،ارمنستان ، الجزایر، آذربایجان، تاجیکستان، تونس، ترکمنستان، مراکش و ایران حضور دارند و در کشتی آزاد هم تیم های اوکراین، ارمنستان، آذربایجان، الجزایر، تاجیکستان، مغولستان، مراکش، بلاروس، تونس و ایران شرکت می کنند.
سخنگوی فدراسیون کشتی ادامه داد: در کشتی پهلوانی نیز ۱۱تیم از جمله مولداوی، روسیه، لهستان، اوکراین ، بلاروس، گرجستان ، استونی ، صربستان و چند کشور دیگر حضور خواهند داشت.
سخنگوی فدراسیون کشتی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه المپیک ۲۰۱۶ ریو را در پیش داریم مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد فرنگی را محدودتر برگزار می کنیم، به طوری که در هر وزن دستکم دو و حداکثر چهار کشتی گیر می توانند شرکت کنند. بنابراین رقابت های جام تختی از فشردگی خاص و حساسیت های زیادی برخوردار است و به همین دلیل ممکن است در جام تختی در هر وزن یک تا سه نفر برای جام تختی انتخاب شوند که این امر به نظر مستقیم کادر فنی تیم ملی بستگی دارد. 
وی در مورد اقدامات فدراسیون کشتی برای مبارزه با دوپینگ نیز گفت: آزمایش های سلامت در همه رده های سنی از کشتی گیران گرفته می شود و خوشبختانه هیچ مورد مثبت دوپینگ از کشتی گیران ایرانی در مسابقات رسمی نداشتیم و با فدراسیون پزشکی ورزشی ، سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادو) و همچنین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران (نادو) همکاری نزدیکی داریم؛ چرا که مبارزه با دوپینگ دغدغه اصلی فدراسیون کشتی است. 
مدیر تیم های ملی کشتی آزاد در خصوص انصراف برخی کشتی گیران عنوان دار از جام تختی مانند مهدی تقوی به دلیل مصدومیت گفت: اگر کسی در این رقابت ها در جام تختی شرکت نکند، دیگر شانسی برای حضور در تیم ملی نخواهد داشت و تاکنون نیز کسی مدرک پزشکی به فدارسیون کشتی ارائه نکرده است. 
وی همچنین در مورد نایب رئیسی علیرضا حیدری نیز گفت: وی از مفاخر کشتی ایران است و استعفایی در رابطه با نایب رئیسی فدراسیون کشتی ارایه نداده است و دلش برای کشتی می تپد. 
وی همچنین در خصوص در نظر گرفن ۲۳ هزار دلار جایزه برای رقابت های کشتی پهلوانی جام تختی نیز گفت: این رشته سنتی ایران را باید در بین کشورهای جهان نهادینه کنیم و اتحادیه جهانی نیز توجه زیادی به کشتی های سنتی دارد و در بازی های آسیایی نیز قرار است از اوزان کشتی های آزاد و فرنگی کم و کشتی های ساحلی و سنتی جایگزین آن شوند. 
وی ادامه داد: در همین راستا و برای آنکه کشورهای مختلف رغبت حضور در مسابقات کشتی پهلوانی جام تختی را پیدا کنند، جوایز نقدی در دو وزن این مسابقات یعنی ۷۰ و +۹۰ کیلوگرم در نظر گرفته شده است. 
سخنگوی فدراسیون کشتی همچنین در رابطه با همکاری این فدراسیون با فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای نیز گفت: همکاری مشترکی بین ما تاکنون نبوده است، اما مسابقات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی قهرمانی آسیا که در تبریز برگزار شد، بدون کشتی گیران ما برگزار شد؛ در حالی که در این رقابت ها باید از کشتی گیران خبره و ملی پوش استفاده می شد و امیدوارم که همکاری ما با فدراسیون بین المللی گسترش یابد. 
وی در مورد تغییر رئیس کمیته پزشکی فدراسیون نیز اظهار داشت: دکتر صادق محبوبی یکی از اعضای کمیته پزشکی اتحادیه جهانی کشتی است و در بحث دوپینگ و آنتی دوپینگ با ما فعالیت می کند، اما به دلیل تداخل برخی کارها و با توجه به اینکه محل زندگی وی از تهران دور بود برای آنکه بتواند در امور بین المللی تمرکز بیشتری داشته باشد، دکتر ملک محمدی جایگزین وی شد. 
رضایی همچنین با بیان اینکه تماشای رقابت های جام تختی برای همه علاقه مندان رایگان است تصریح کرد: سطح این مسابقات بسیار متفاوت خواهد بود و با شکل و شمایل جدیدتری برگزار می شود. برنامه افتتاحیه و اختامیه خوبی در نظر گرفته شده است. 
وی در پایان یادآور شد: ساخت آکادمی کشتی با مساعدت بانک پاسارگاد آغاز شده است و به صورت رسمی روز پنجشنبه با حضور پیشکسوتان و مسوولان بانک پاسارگاد مراسم کلنگ زنی آن برگزار می شود. 
رقابت های کشتی جام تختی طی روزهای پنج شنبه و جمعه این هفته برروی چهارتشک در سالن ۱۲هزارنفری ورزشگاه آزادی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، بر اساس فصل ۲۰۳ از متن بودجه سالانه آمریکا که بعد از تصویب سنا و امضای اوباما به قانون تبدیل شد، شهروندان ۳۸ کشوری که هم اکنون می توانند بدون ویزا به آمریکا سفر کنند، در پنج سال گذشته به سوریه، عراق، ایران و سودان سفر کرده باشند، نمی توانند مانند گذشته بدون ویزا وارد آمریکا شوند.
به جز بلغارستان، کرواسی، قبرس و لهستان، سایر کشورهای اروپایی به اضافه کره جنوبی و ژاپن با آمریکا تفاهم نامه لغو روادید دارند و اجرایی شدن این تصمیم آمریکا بدان معناست که شهروندان این کشورها از این پس با احتیاط بیشتری به ایران سفر خواهند کرد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.